En ja! Booking.com ligt wéér onder vuur. Nu schreef ik daar al wel meer mijn gedacht over, dat ga ik dus nu niet meer herhalen.
Maar ik wil het wel eens efkes hebben over die leugenaars die, om zich interessant te maken, gingen vertellen dat je met de hotels zélf contact moest opnemen om goedkoper uit te komen of dat je zomaar het ontbijt er bij kreeg en die, toen ons dat niet lukte even meewarig met hun kop gingen staan schudden als waren wij te stom om in het gat van een koe boe te roepen.
Dat Booking.com aan hotels verbood om een lagere prijs aan te bieden wisten wij al heel lang maar we vonden het altijd toch veiliger om via Booking.com te boeken al kon ons dat ook wel eens zuur opbreken (zie bovenstaande verwijzing).
Nu is het al een poos geleden dat we er boekten, aangezien we nu meer de parken opzoeken al staan Slovenië, Frankrijk en mogelijk Schotland ook een heel klein beetje in de planning.
Of het er ooit nog van komt zal de toekomst moeten uitwijzen, maar het zal dan -meer dan hoogstwaarschijnlijk- wel via Booking.com gaan.
____________________1 Het Nieuwsblad
bertjens
Hier kan ik niet over meepraten, anders dan wat ik er hier en daar over las en in jouw logjes. Maar je gaat er toch weer boeken.
Het gezegde van dat gat-van-de-koe is vermakelijk, had het nooit eerder gehoord. 😉 😉
ms
Ik denk het wel, ik voel me niet bedrogen door hen en een beetje controle op voorhand kan nooit kwaad.
Ik kende de uitdrukking ook niet voor ik mijn ex-man leerde kennen. Bij ons ging het er katholieker aan toe. Mijn moeder zei dan: “Zo stom als het paard van Christus en dat was een ezel”. 🙂
MyriamC
De laatste tijd gebruik ik booking.com alleen nog om te zoeken en reviews te lezen maar boeken doe ik bij de hotels zelf omdat het – sinds ze onder de prijs van booking.com mogen gaan – meestal goedkoper is.
ms
Mogelijk doe ik dat ook, maar het is voorlopig nog niet aan de orde. Wat ik handig vind is dat je de mogelijkheid hebt om gratis te annuleren tot kort voor je vertrek. Het is dan wel iets duurder maar dat vind ik niet zo erg.
MyriamC
Dat doe ik sowieso altijd (zou me anders al veel geld gekost hebben), maar die mogelijkheid is rechtstreeks bij de hotels hetzelfde.
ms
Ik heb wel al meegemaakt dat de mogelijkheid aangegeven stond bij Booking.com maar dat het hotel daarna een e-mail stuurde waarin stond dat ik onmiddellijk diende te betalen.
MyriamC
Dat kan, als garantie. Maar dan toch slechts één nacht, niet? En als je annuleert krijg je het netjes terug.
ms
Ik probeer me nu te herinneren hoe het juist zat. Straks misschien eens in mijn geschiedenis kijken of ik het terugvind.
meninggever
Wij deden wel eens iets via Booking, maar ook gewoon rechtstreeks. Schoondochter is tegenwoordig zeer thuis is dat werk en als zij met vrouwlief weer een grote trip plannen is alles vooral geboekt en betaald en niet via Booking. Zelf maak ik dat soort trips niet meer. Genoeg weg geweest…dagje ergens heen is mij al genoeg….
ms
Ik doe het al jàren.
Suskeblogt
Daar heb ik geen ervaring mee. Leuk om weten wel hoor.
ms
Dan kan je al die verkoopsplatforms wel in vraag gaan stellen.
Zo waren er al klachten over oneerlijke concurrentie van een groot verkoopsplatform ook. 🫤
Matroos Beek
Het voordeel van boeken via Booking.com: je kan de kamer nog annuleren tot kort voor aankomst – betaal je wel iets meer voor. Dat is vooral de reden geweest dat ik via die weg boekte in tijden dat ik niet zeker was of we er zouden geraken.
ms
Ja, dat doen zowel Myriam als ik dus ook. 🙂
elsjeveth
Ik denk maar zo hoge bomen vangen veel wind. Af en toe een storm die weer opsteekt en dan door naar het volgende slachtoffer… wij maken en maakten graag gebruik van Booking. Gisteren hoorde ik dat vele ´gedupeerden´ nu snel een schadeclaim gaan indienen. Sneu
ms
Ik voel me niet “gedupeerd”. En ja, soms heb ik de indruk dat het eerder een heksenjacht wordt.