Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

De overdrijving der verwenden

Het is me wat met die klanten hier ten huize. Niet alleen pompen ze de mailboxen vol, ze veronderstellen ook nog dat wij alles laten vallen om eerst hun zaken te doen. Minstens twee keer per week komt er dan nog een dringende tussen die we, goedwillend als altijd, eerst maken en dan begint het gezaag over die oudere die nog niet gedaan zijn.

We laten het hier niet meer aan hun hart komen maar zouden liefst van al die twee knarren er uit gooien. We hebben het natuurlijk over Mr. Sloddermans maar ook over Mr. Van Schoonhuyzen.

Maar aangezien we wat huiverig staan tegen het buitengooien van klanten en we eigenlijk liever de interviews van de laatst bijgekomen klant doen, hebben we hulp gezocht. Of we er gevonden hebben? Kozzeke wil wat bijverdienen en kan factureren, maar hij kan ze niet snel genoeg opvolgen. We hebben iemand die het als zelfstandig bijberoep wil doen, die is goed maar de dossiers komen ook niet vlot. Er is iemand die ’t wil proberen als zelfstandige maar het nog nooit deed. En dan nog iemand aan wie we straks ook een dossier gaan sturen. Het wordt wel afwachten hoe het loopt. Het dient gezegd, ze willen allemaal liefst Nederlandstalige, terwijl het bij Mr. Sloddermans meestal en Mr. Van Schoonhuyzen altijd in ’t Frans te doen is.

We hebben dus de dossiers van Mr. Vander Clocken uitbesteed. En daar wringt het nu. Want enkele maanden terug, toen we op een zaterdag hadden gewerkt hadden we het dossier gewoon doorgezonden, op zaterdag. Ik vond dat wachten tot ’s maandags inhield dat we ’t konden vergeten terwijl Slow vond dat Mr. Vander Clocken het dan wel eens logisch zou kunnen gaan vinden om te verlangen dat we op zaterdag werkten. Dat vond ik dan weer niet erg. Dan zouden we toch gewoon zeggen dat het niet kon.

Die keer kreeg ik een mail van Mr. Vander Clocken dat hij liever had dat we de dossiers in volgorde maakten, waarop ik reageerde met te zeggen dat, als ik verkoos van op zaterdag te werken, ik ook verkoos zelf te bepalen wat ik wou doen. Ik liet verstaan dat de keuze simpel was: een dossier van mijn keuze of geen dossier. Het stond er niet zo kortaf maar daar kwam de boodschap op neer en Mr. Vander Clocken gaf me volledig gelijk.

En ja, enkele weken later kwam de mail die vroeg of het mogelijk was dat hij een dossier dat hij op vrijdagavond doorstuurde op maandagmiddag terug te hebben. Het is een voordeel van Mr. Vander Clocken, hij vraagt of het kan in tegenstelling tot de twee knarren. Ik zei van niet. Het dossier was wél klaar op maandagmiddag maar we stuurden het pas in de namiddag door.

Gisteren weer. Een mail met een vraag, maar deze keer nog gekker. Twee dossiers die ’s zaterdags ’s avonds pas hier zouden zijn, zouden op maandag middag al terug bij Mr. Vander Clocken moeten liggen. Bovendien zou hij op maandag er nog eentje doorsturen dat hij dinsdag middag terug wil.

Nu zei ik dat het helemaal niet kon. Amke doet haar eerste communie en ik ga er van uit dat ik op maandag niet erg veel zin zal hebben. Dus antwoordde ik dat het pas kon tegen dinsdag late avond of tegen woensdag in de namiddag.

Bovendien willen we ook zijn dossiers uitbesteden om ons bezig te kunnen houden met die interviews. Zoek maar eens iemand die dat op zulke korte tijd wil doen.

Mr. Vander Clocken moet niet gaan overdrijven ook niet.

Previous

Uitleg achteraf

Next

Dialect

3 Comments

  1. Hmm…eentje van het ‘wie niet waagt die niet wint’-principe? Ach nou ja…het wordt gevraagd ( dus ik neem aan dat je dan ook gewoon nee kunt zeggen hè, anders is het geen vragen hehe) en hij gaf je ook gelijk toen je zei dat je doet wat je zelf wilt…dat is al heel wat anders dan hoe die ene knar je behandelt hè!
    Hopelijk ga je er zo uitkomen met dat vele werk zonder risico’s te hoeven nemen klanten af te moeten stoten die je nog even niet echt kwijt wilt..het zijn nog steeds onzekere tijden economisch gezien en je moet toch kunnen blijven eten hè..al is het dan maar weinig!

  2. ms

    Het zal wel goed zijn, peizek, hij stuurde me een mailtje over wat anders maar zei niks meer over die ultrasupersnelle. Dus ga ik er van uit dat, als het moest binnenkomen, woensdag ook nog goed is.

    Als je dan weet dat die interviews nu superdringend zijn maar dat je aan de opname kan zien dat die al in december gebeurden, vraag ik me af waarom ze die niet eerder doorstuurden.

    Het is altijd al zo geweest, als het “hier” is, wordt het ineens dringend. Verder hebben zij tijd genoeg.

    Klanten hé … raar volkske sé.

  3. Tss ja dat is wel vreemd ja…maar dat is in alle bedrijven zo en om verschillende redenen…dat de dingen ineens haast krijgen. Kan me nog herinneren dat vriendlief bij een vorige baas vaak eind oktober al zijn kasten aan het opruimen was, omdat er verder niks te doen was en dan eind november kon ie elke avond over gaan werken omdat ineens iedereen met werk afkwam!Die moesten schijnbaar zo voor het eind van het jaar nog wat geld opmaken of zo…en dat kon niet een maandje eerder…geen flauw idee hoor!

Wat denkte daarvan?

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén