Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Toch maar een rare historie

Het werd allemaal in gang gestoken met die plugin die me verwittigde voor die inbraakpogingen.

Als je dat ziet, ga je beveiligen. Ik toch. Ik zette er een waakhond op. De volgende morgen kreeg ik één op de vijf keer een Error 500.

Internal Server Error 500

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, *de onze dus* and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

 

Ik contacteerde de server administrator met de live chat en had al snel door dat ze me niet uit de nood zou helpen. En dat voor de eerste keer op de bijna zeven jaar dat ik van hun diensten gebruik maak.

  • Ze raadde me aan de twee foutmeldingspagina’s open te zetten, zo kon ze niets zien en hen daarna terug te contacteren. Die foutmeldingen stonden op aan.
  • Ik kon hen niet meer contacteren. Onmogelijk! Ook niet bij de Engelstalige.
  • Ik voelde al zo halvelings aan mijn ellebogen dat er bij hen wat fout zat.
  • Ik mailde de ganse ramsamsam en vroeg maar ineens of dat geen kwaad kon dat die foutmeldingen standaard open stonden. Ik kreeg een antwoord van dezelfde persoon, dat ze niets kon doen als ik die niet openzette. Net of het aan mij lag omdat ik die openstaande niet open wou zetten.

Er zat niets anders op dan het zelf op te lossen. Ik zou de foutmeldingen één voor één bekijken en die fouten er even uit halen. Ik zette de plugins op inactief en onderzocht ze de ene na de andere. Wie oplettend is zal gemerkt hebben dat er een paar enkele dagen niet werkten.

Maar daar ging het ook al mis. Die fouten die aangegeven werden bestonden gewoonweg niet.

En toen kreeg ik een mail van Liliane die een nogal eigenaardige mail had ontvangen.

Howdy.

You recently followed this blog’s posts. This means you will receive each new post by email.

To activate, click confirm below. If you believe this is an error, ignore this message and we’ll never bother you again.

Blognaam: wizzewasjes
Blog URL: https://www.wizzewasjes.be

Dat was er over. Ik gooide die waakhond er af.

En toen kreeg ik zelf een mail:

Beste klant,

Dit servicebericht is onderdeel van een beveiligingsprocedure om de veiligheid van uw webruimte te waarborgen.

Wij hebben geregistreerd dat iemand heeft ingelogd op het Configuratiescherm vanuit *niet thuis*. Als u dit zelf was, mag u dit bericht negeren.

Wanneer u niet zelf heeft ingelogd en ook niemand anders toegang heeft gegeven, is het belangrijk dat u direct een nieuw wachtwoord instelt en contact opneemt met onze support. Als u vragen heeft kunt u contact opnemen met onze helpdesk.

 
En zo een mail had ik nooit voordien ontvangen ondanks dat wij regelmatig niet thuis zijn en zelfs vanuit het buitenland inloggen.

Ik zei tegen Luc: “ziedet wel dat het aan hen lag”.

Previous

Hoe komt nu zoiets

Next

Zit!

2 Comments

  1. Mijn provider is Easyhost en ik ben daar uitermate tevreden over. Uitstekende en zeer behulpzame klantendienst.

    Sommige plugins kunnen zich vreemd gedragen en als dat gebeurt, kun je die maar het best verwijderen, denk ik.

  2. ms

    Ik heb nooit problemen gehad, maar nu wist ik onmiddellijk dat het fout ging lopen toen ze vroeg om die foutmeldingen aan te zetten die al aan stonden.

    Een nieuwelinge waarschijnlijk.

Wat denkte daarvan?

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén