Wizzewasjes

Dubbel gebubbeld

We’ve missed you

Dat is de aanhef van een mail. De personen achter die mail sturen me regelmatig berichtjes met dezelfde -lieve- aanvang. Je zou denken dat ik daar blij om ben, maar dat ben ik niet. Want die mails betekenen niet echt dat ze me missen, want onze connectie is eerder van het commerciële dan van het emotionele type. Ze missen mij niet. Ze vinden dat ik te lang wacht om te bestellen.

Ondanks de relatief lieve woorden, ergert het me. En ik denk dat ik die missers uit mijn contactenlijst ga schrappen, ze gewoon bannen.

Ik hou wel van goede service en ik onthoud dat wel voor een volgende keer. Maar ik heb een grondige hekel aan hebberigheid. Als ik niets nodig heb hoeven zij me niet aan te manen want dan hoef ik niets te kopen. Verkopen is nog wat anders dan leuren.

Ze moeten ook niet voor mijn neus staan wapperen met zaken waarvan zij beweren dat ze mij zullen interesseren. Geloof me, dat doen ze helemaal niet.

Namen noemen? Ik denk het niet, want zelfs antireclame is reclame.

Dit is niet de eerste slokop. Vroeger was er een andere die me steeds mailde met 5% korting. Ik hou wel van 5% korting, op voorwaarde dat ik die krijg als ik iets nodig heb en niet als zij zeggen dat iets nodig zou moeten hebben.

Die is met al zijn 5%’en blijven zitten, want ik bestel er niets meer.

Wat nu met deze? Ik denk dat die me nog erger zullen gaan missen als ik me uitschrijf uit hun klantenbestand.

Previous

Aan de lopende band

Next

Niets te doen op zaterdag?

12 Comments

  1. De onnodige reclame staat mij ook zeer tegen.

    Eigenwijze groet,

    • Opdringerig en hebberig, in plaats van content te zijn met wat ik wel bestel. Als ik daarover content ben maken ze een kans dat ik nog eens bestel, maar niet als ze gaan aandringen.

  2. Bedrijven denken dat mensen graag lieve woorden lezen en meteen aan het kopen slaan.
    De onnozelen begrijpen niet veel, ze zouden beter een psycholoog met mensenkennis kunnen raadplegen.☻

    • Misschien zijn er niet zo heel veel dwarsliggers die dan gaan uitschrijven.

      Net zoals die idioterie met mijn verjaardag, al moet ik zeggen dat het dit jaar meeviel. Net of ze het doorkrijgen dat ze het niet halen met lokmiddeltjes.

  3. Uitermate opdringerig. Gewoon deleten.

  4. waar ik onderhand een hekele aan begin te krijgen? ‘ wat vond u van het klantcontact?’ ‘u hebt ons bezocht onlangs… geef uw mening’
    prima mailtjes om te deleten 😉

    • Dat gedurige gebedel om een schouderklopje … gelukkig maak ik de prullenbak van de pc af en toe leeg, hij zou anders overvol zitten.

  5. Dat is inderdaad heel ergerlijk. Met of zonder die ‘lieve woordjes’.
    Net als jij schrijf ik me dan uit op hun nieuwsbrief.

  6. elsjeveth

    zoek ik naar eventueel een vakantie op Bonaire, de volgende dag, nu zelfde avond ineens mails en berichten over last-minute reizen naar de zon…
    surf ik naar Bamigo-ondergoed komen de meest vreemde aanbiedingen langs 🙁

    • Voor zulke zaken heb ik een ad-blocker.

      Maar als je ergens iets koopt, krijg je echt wel mails. En ik krijg ook veel spam-mails omdat mijn e-mailadres indertijd op de site van de stad stond.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

%d bloggers liken dit: