Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Wij doen niet moeilijk

Toen maandagavond de TV uitviel dachten wij dat het onze modem was. Luc wou contact nemen met Proximus maar kon hen niet bereiken.

In de krant lazen we van de grote panne en waren -eigenaardig genoeg- gerust gesteld, maar blijkbaar waren anderen dat veel minder: getuige de tweets die in het artikel werden aangehaald.

Dinsdagmorgen was het blijkbaar weer prijs. Maar ’s morgens kijken wij geen TV. We hebben die wel even opgezet om te verifiëren, maar neen, die TV van ons functioneerde naar behoren.

En dan denk ik aan die jaren van lang geleden, de avonden zonder TV omdat het kastje het liet afweten. Toen was het simpel: de TV viel uit, dat werd minstens wachten tot ’s anderendaags als er iemand langs kon komen.

Dezelfde avond kwam het -in tegenstelling tot nu maandagavond- niet meer goed. Want maandag, nà de panne, hebben wij wel nog naar de aflevering van een serie gekeken die we eigenlijk vroeger op de avond hadden willen zien.

Was dat een probleem? Wij vonden van niet. Maar blijkbaar zijn er anderen die er anders over denken. De roep om compensatie werd al sterker en sterker. Wij dachten: daarvoor hoeven wij geen compensatie.

Gisteren liet Proximus weten dat klanten twee weken gratis toegang kregen tot betalende TV-kanalen.

Luc heeft dat geprobeerd. Hij geraakte er niet op. Moeten wij nu echt Proximus contacteren voor een compensatie die we niet hadden gevraagd, maar waar we wel recht op hebben?

Previous

Het koningsweekend

Next

De oproep

21 Comments

  1. Ik vond de panne eigenlijk niet erg. Was stiekem blij dat de echtgenoot eens een avond niet naar Thuis zou kunnen kijken. Voorbarig zo bleek, want op nummerke 31 was Eén wel nog te zien in HD.

    • ms

      Ik vond het op zich ook niet zo erg. Een avond geen TV is niet dramatisch. We nemen toch altijd eerst op alvorens te kijken.

      Thuis wordt hier niet bekeken, Familie trouwens ook niet.

      Weet je waar Luc naar kijkt terwijl hij met die behandeling met ijs voor die peesplaatontsteking stil moet zitten? Naar de kerstshow van Samson en Gert.

  2. Ik heb me maandagavond kostelijk geamuseerd op twitter. Thuis heb ik niet meer gezien, maar gisteren wel en ik kon nog perfect volgen ?

  3. Zij

    Ik had het nog niet eens gemerkt 🙂
    Internet deed het blijkbaar wel, want het was daar, dat ik las over ‘de grote panne’.

    Je verhaal deed me wel denken aan vroeger. Hoe vaak zou de televisie niet uitgevallen zijn, toen ik kind was. En dan moest er een technieker gebeld worden en die kon soms maar pas een paar dagen later komen. Of de panne was zo erg, dat hij het toestel gewoon meenam ter herstelling. En wanneer het dan terug kwam.. was steeds een groot vraagteken.

    • ms

      Wij hadden geen telefoon en geen televisie, maar wel internet. Dus eigenlijk konden we nog niet echt toetsen of we nog zonder verder zouden kunnen.

      Het viel vroeger veel meer voor, ook door de televisiezenders zelf of door de wind die verkeerd zat, of … of …

      Maar nu beginnen ze direct met modder te gooien over “slechte service”. Alles kan toch kapot?

      Al bij al was het nog snel hersteld voor zo een serieuze panne.

      • Zij

        Dat vond ik dus ook.
        Wat heeft dit trouwens met slechte service te maken? Zoals je zegt. Alles kan kapot gaan.
        ‘k Vond het eigenlijk een vrij goede service. Niet elk bedrijf is zo royaal met compensaties.

        • ms

          Wij hebben twee keer een probleem gehad met Proximus. En twee keer hebben ze er niet moeilijk om gedaan maar het echt recht gezet.

          Meer vragen wij niet.

  4. Voorheen wenste ik de tv naar de maan en had hem graag een paar dagen willen missen, wat heet, een maand zelfs. Sinds man overleed is het anders. Als het een soort behang waar ik af en toe naar kijk. .En soms bij blijf hangen.

    • ms

      Ooit had ik een grondige hekel aan de TV. Dat is heel langzaamaan veranderd.

      We overleggen waar we naar kijken en al zit Luc soms wel eens op zijn eentje naar sport te kijken, dat deert me niet. Ik lees dan wel ondertussen.

      • Zo overlegden wij ook maar mijn man hield dat niet vol. Hij hield alle avonden de ab bezet en was in alle staten bij storing. Alsof hem een groot onrecht was aangedaan☻
        Ik las meestal maar was blij toen er Internet kwam, ter afwisseling.

  5. Zwijg me van panne.. ik viel gisteren ook in panne… gelukkig het internet niet… maar ik moet even bijtrekken. Mijn lichaam sputtert.

  6. Een bewijs hoe verslaafd vele mensen aan hun televisie zijn.
    Daar we bij Orange zijn hebben we hier niets van die panne gemerkt. 🙂

    • ms

      Ik was wel blij dat ik op internet kon. Zie je, ik had net de laatste bladzijde van mijn boek omgeslagen en ik had er geen andere klaar. Er liggen er hier nog wel die ik niet las, maar die waren niet erg aanlokkelijk om in te beginnen.

  7. elsjeveth

    Soms zit het mee…maar af en toe…PANNE.

    • ms

      Eigenlijk had ik wel willen weten of ik het zonder internet ook nog zo onbelangrijk zou gevonden hebben. Ik hoop van wel.

Laat een reactie achter bij BertieReactie annuleren

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén