Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

De Rettungsgasse

Je mag niet op de pechstrook rijden. Dat leerde men ons. Maar nu, laatst las ik dat de brandweer niet bij brandende voertuigen was geraakt en dat bleek nu de schuld van de files die niet uiteen weken.

Ze wilden dat er een reddingsstrook gevormd wordt, zoals de Rettungsgasse in Duitsland. Jammer dat ik daar geen foto van nam. De Duitsers doen dat al decennia lang en wij met hen … in Duitsland, ik heb het altijd zo geweten.

En nu, nu gaan ze er hier ook mee beginnen en dan staat er ook in het artikel dat je dan ook op de pechstrook …

Tot de pechstrook toe, als ze er is1. Denk aan het concept van een opensplijtende zee.

Dat wordt chaos, een hele foute boel als ze geen duidelijker richtlijnen gaan geven.

1 Het Laatste Nieuws

Previous

Stiltezoeker

Next

Het jaarlijkse bezoekje

14 Comments

  1. Men zou bang worden om nog op de autostrade te rijden.
    Het wordt er niet beter op.

    • ms

      Op deze manier kunnen ze altijd iemand de schuld geven.

      Of zij rijden op de pechstrook en er zijn anderen die in de weg rijden of ze willen tussen de auto’s door en de anderen rijden niet op de pechstrook.

      Gewoon simpel, één regel voor bij file. Zaak opgelost.

  2. Eén regel, vind ik ook .
    Ik herinner me dat alle auto’s onmiddellijk naar de kant vlogen voor ambulances, zouden ze een brandweerwagen minder belangrijk vinden?

    • ms

      Dat naar de kant vliegen voor een ambulance is ook wel wat voorbij. Sommigen blijven zelfs hardnekkig voor die mensen uitrijden of ze negeren die gewoon.

      De mentaliteit is veranderd.

      Maar ofwel op de pechstrook ofwel in het midden, dat wordt een soep.

  3. Wat bezielt iemand om een ambulance te negeren…. ?

    • ms

      Je leest nog ergere dingen zoals mensen die verhaal komen halen als de MUG in hunne weg staat, terwijl die mensen met een reanimatie bezig zijn en zo meer …

  4. Nog nooit een opensplijtende zee gezien en is technisch ook niet mogelijk.
    Om het eenvoudig te houden is het óf pechstrook óf midden. Allebei wordt een beetje chaotisch. In NL is het altijd via de pechstrook en als die er niet is hangt er een bord boven de snelweg dat je moet uitwijken.

    • ms

      In Nederland is het dus hetzelfde als bij ons: een ofwel/ofwel verhaal.

      De Duitsers kennen het systeem van de opensplijtende zee en het is zelfs heel goed doenbaar. Het zou ook hier de beste oplossing zijn, aangezien er altijd iemand met pech op die pechstrook kan staan. Daar dient die tenslotte voor.

  5. Dat Duitse systeem ken ik niet, maar ik geloof wel in de doordachtheid in het verkeer van de doorsnee Duitser. Bij ons aan de kust wemelt het van de Duitsers. Doorgaans goed opgevoed in het verkeer, net als Nederlanders. Uitzonderingen daar gelaten. In Vlaanderen voel ik mij veel onveiliger op de weg omdat er inderdaad veel meer wegpiraten rondrijden die alle regels aan hun laars lappen.

Laat een reactie achter bij msReactie annuleren

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén