Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

De meldingen

Het is al een hele poos geleden dat Proximus besloot een update te doen, waarna ik plots enkel mijn e-mail nog op de telefoon kon ontvangen aangezien de laptop: “PR_CONNECT_RESET_ERROR” aangaf.

Ik deed niks omdat ik het beu werd om de rommel die een ander maakte op te lossen.

En toen kwamen de perikelen met de stabiele PHP die ik wel in orde wou en die ikzelf wel in orde kreeg.

Daarna ging ik even orde op zaken stellen en wou werk maken van de uitgevallen Instagramplugin.

Die zond ik een e-mail, want aan die hun code kan ik niet aan en zelfs als ik dat kon, zou ik er nog met mijn pollen afblijven. Ik kreeg snel antwoord, dat wel. Er was een probleem= “… it is under Facebook’s compliance review”, maar ze zouden het oplossen. Ze verwachtten het voor de week erna -week dat wij in de Eifel zaten- en ze zouden me iets laten weten. Maar ze lieten niets weten want het kwam niet in orde.

En terwijl ik bezig was, belde ik Proximus. Ze wisten dat er een probleem was: negen op de tien van hun klanten hadden er last mee. Maar het zou de volgende dag opgelost zijn. De volgende dag noppes en de daaropvolgende dag noppes en de daaropvolgende …

Vorige vrijdag probeerde ik of ik geen andere instagramplugin kon vinden, die code in de zijbalk oogt zo sullig- en ik kreeg als melding: “Facebook decided to close the oEmbed end point“. Ik had geen zin meer in verder zoeken.

Ik belde Proximus over de e-mail. Ze weten dat er een probleem is, jawel. En jawel, ze werken er aan. Maar wanneer het in orde gaat zijn? Ik kon niet nalaten even aan te geven dat ik toch wel de volle pot betaalde voor meer dan een maand mankeliete dienst, waarop men mij zei dat de e-mail een gratis dienst was. De vraag waarvoor ik dan wél betaalde is me ontsnapt. Meestal ben ik niet zo aanvallend.

Maar ik had beter moeten weten. Na al die jaren klant te zijn bij Proximus had ik moeten weten dat ze het altijd recht zetten. Op zaterdag ging de telefoon, iemand van Proximus. Het meisje waarmee ik had gebeld had een ticket (een protocol van Proximus zelf waarschijnlijk) aangemaakt en dus belde een expert/technieker of toch iemand die er meer van wist.

Het was een futiliteit. Mijn link naar de mailbox bestond niet meer en ik moest … tja, en daar voel ik me dan wat dom door, gewoon elders inloggen. En zeggen dat ik dat had willen proberen terwijl ik in wacht stond om het probleem voor de tweede keer te melden en daarmee stopte toen ze opnamen.

En Instagram? Ik heb na de Proximusopsteker toch nog maar eens een poging gedaan om een werkende te vinden -het werden er twee- zonder het moeiallensmoelenboek welke toelating dan ook te geven.

Ik zal nog maar eens herhalen dat ik vind dat ik me nooit met Instagram had moeten inlaten, maar ja … nu ik het heb kan ik er maar beter plezier aan beleven …

Previous

Wij gingen niet zwemmen

Next

De reizende wesp

8 Comments

  1. elsjeveth

    Ai … een hele onderneming. Insta is zo gek nog niet maar het moet wel werken uiteraard.

    • ms

      Instagram zelf werkt wel, maar owee als je je die op het blog wil. Dan gaat FB er zich even serieus mee bemoeien.

      Nu staan de twee instagram accounts er wel op maar met twee verschillende plugins.

      Of hoe je ongewild toch in de klauwen van FB zou geraken.

  2. Lastig als de apparaten niet naar behoren werken. Het is dat ik Internet niet wil (kan) missen, anders gooide ik alles in de Maas..

  3. De Maas is hier te ver weg. Ik stel voor het kanaal Roeselare-Ooigem.

Laat een reactie achter bij BertieReactie annuleren

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén