Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Goed? Of niet goed?

Zoals al eerder meerdere keren vermeld, doen wij niet aan recensies. “Het is niet echt fair” vindt Luc “wij kijken ook naar de andere recensies”.

Maar … of er gebeurt niks met onze negatieve recensie of de eigenaars verhogen hun prijs zodat wij er niet meer terecht kunnen, wegens niet meer in het budget van twee gepensioneerden..

Nu waren wij laatst ergens, we lazen de recensies, die waren lovend en wij boekten. Niets van wat in de recensies stond was gelogen. Wij mochten de delen van het huis, zoals keuken en TV in de woonplaats vrij gebruiken al waren ze niet begrepen in onze kamer met badkamer. We deden het niet, enkel de ontbijttafel hebben we gebruikt.

De eigenaar was niet thuis en wij vonden het vrije leven in andermans huis -waar de persoonlijke afspraken voor de komende weken zomaar op het prikbord hingen- maar niks. We voelden ons indringers, gluurders en niet op onze plaats.

Té goed is ook niet goed, maar dat ga ik dan weer niet in een recensie zetten.

Previous

Foto’s nemen in musea

Next

Awel ja …

12 Comments

  1. Het is me soms wat met die recensies. Toen ik verhuurde vond ik het lastig. Je doet er zelf niks aan. Gelukkig kreeg ik weinig slechte. Ik vroeg aan elke gast bij vertrek om mij eerlijk te vertellen wat we beter konden doen. Misschien daardoor?

    • ms

      Wij zijn eigenlijk heel gemakkelijk en vragen niks speciaal.

      Daarom nemen we meestal een huisje of een appartement. Maar dan heb je daar soms ook de overdaad. Als je ornamenten en decoraties moet opruimen om je eigen spullen kwijt te raken, bij voorbeeld. Maar dat doen we dan gewoon en stoort het ons niet. We zetten ze alleen wel terug bij het weggaan.

      De enige opmerking die ik wel meer maak, maar die is dan algemeen, is: “waarom zo weinig stopcontacten in tijden van laptops en opladers” en dan vooral naast het bed. We nemen altijd een verlengkabel en een paar “kattekoppen” mee.

  2. Recensies moet men soms met een korrel zout nemen. Eigen ervaring is belangrijker.
    Jammer genoeg weet men pas achteraf of het mee of tegengevallen is.

  3. Er zijn bedrijven die alleen de goede plaatsen, maar je weet niet welke bedrijven dat zijn.
    Lastig.

    • ms

      Bij boe.king zetten ze wel alles. Maar zelfs niks dan goede kan niet goed zijn als het er over is.

  4. Zo echt in de privé van een ander, ik zou me daar heel ongemakkelijk bij voelen. Ik zou daar wel een recensie over schrijven en dat melden zodat de volgende klanten weten wat ze kunnen verwachten. Daarom absoluut geen negatieve recensie hé, gewoon eerlijk wat het is.

    • ms

      Dat is dus het gevoel. Héél ongemakkelijk.

      Maar ik schrijf sowieso geen recensies. Ik betaal voor het verblijf, als ze publiciteit willen moeten zij mij betalen. 😉

Laat een reactie achter bij Matroos BeekReactie annuleren

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén