Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Je zou een expert terzake moeten zijn

Na vijf maanden zonder auto staan Slow en mske nog steeds ten volle achter die beslissing.  Ze horen wel het gemor over het openbaar vervoer maar zij hebben eigenlijk nog maar weinig hinder ondervonden.

Dat ze om naar Zoneke te gaan in de week de bus van Sint-Truiden naar Tienen moeten nemen omdat die van Tienen naar Landen ’s avonds niet laat genoeg rijdt is geen probleem aangezien die halte ook binnen fietsafstand ligt. Vertrekken met die van Landen naar Tienen en terugkomen met die van Tienen naar Sint-Truiden is niet doenlijk omwille van hun fietsen.

Het weekend is een ander paar mouwen. Oftewel rijdt deze bus niet oftewel rijdt de andere bus niet. Zodoende zijn Slow en mske in de zomer al met hun fiets tot Zonekes dorp gereden maar dat zien ze natuurlijk in de donkere maanden niet zo zitten.

Dat houdt in dat ze om op zaterdag naar Zoneke te gaan de bus van Landen naar Tienen moeten nemen, daar die van Tienen naar Leuven en daar die van Leuven naar Diest, aangezien die van Tienen naar Leuven die aan Zonekes deur voorbijkomt in ’t weekend niet rijdt.

Om terug te komen echter moeten ze die van Leuven naar Diest nemen, overstappen op die van Aarschot naar Tienen en daar de trein naar Landen nemen omdat de bus naar Landen op dat uur niet meer rijdt.

Het is een hele toer. En die trein, ja, dat is een oplossing, maar Slow en mske hebben een busabonnement en daar is de trein niet inbegrepen. Dat is enkel voor in geval van nood of voor langere afstanden. Slow vond dus een goed alternatief voor die trein.  De key card.

Ze waren toch al zinnens om die te gebruiken ook voor hun dinsdagse terugkeren van Zoneke zodat ze niet meer met de fiets door het donkere blubberveld moeten. Ze moeten dan nog wel een stukje door het donkere veld maar daar ligt minder blubber.

Previous

Memorielaan

Next

Onvoorziene sprinters

4 Comments

  1. Waar ik een grote hekel aan heb, is aan het rijden en zoeken naar een parkeerplaats in een vreemde grote stad…dus daarom neem ik dan ook vaak liever het openbaar vervoer. Maar dát is ook niet altijd alles hè..breek me de bek niet open over de internationale trein van Amsterdam naar Brussel die ik altijd moet nemen als ik naar België kom…!
    Maar al die dingen uitvogelen, zoals met al die verschillende bussen van jullie…dat is wel monnikenwerk…de eerste keer sowieso..later wéét je het dan wel…en dan veranderen ze het rijschema vaak weer…grrr! hahahahaa!

  2. oei,je hersenen blijven op scherp staan als je zoveel moet overstappen en zoals Mizzy zegt sleutelen ze ook al af en toe aan die uurrosters. Moet je mij niet vertellen. Ik heb al eens een taxi moeten nemen in Neerpelt om op de plaats te geraken waar ik moest zijn. Zaterdags reed de bewuste bus niet!gggrr!!En dat was nu echtig waar niet aangegeven op het combinatie uurrooser van de NMBS en de Lijn.Ik heb nu een plooifiets,’k zal die in het vervolg meenemen

  3. gettie

    Nederig buig ik het hoofd voor al die inspanningen!!! Het is bijna topsport en denksport om al die aansluitingen en korte wachttijden te doen samen samenvallen. Wat een geschipper! (om in vervoersterminologie te blijven haha)
    Gelukkig mag/kan je thuisblijven Sloef en is die modderblubber jouw pootjes bespaard.

  4. ms

    Verloren moeite, al dat geschipper. Nu weten we nog niet hoe het zit met die aansluiting van de Leuven-Diest met de Aarschot-Tienen.

    Dank zij het kalf dat de bus naar Tienen bestuurde moesten we met de trein naar Leuven en dan kost een heen- en terugreis maar een goeie € meer dan een heenreis alleen.

    We hadden echt wel zin in het avontuurlijke met al die bussen. Het was een avontuur maar niet zoals we hadden gepland.

Laat een reactie achter bij msReactie annuleren

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén