Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Het pakske

Ook al ondervonden? Dat alles wat men doet om het leven te vergemakkelijken het uiteindelijk moeilijker maakt?

Neem nu het pakske. Het pakske dat ik bestelde bij de bollekes, bij een verkoper met .be aan zijn staart, want dan versturen ze meestal met Bpost of PostNL en voor beide heb ik een afhaalpunt. Allee, die leveren beide in hetzelfde afhaalpunt.

Ik krijg onmiddellijk een e-mail van die verkoper met de melding hoe blij ze zijn met mijn bestelling en dat mijn pakske gaat geleverd worden door -tadaam- DHL.

Ik foeter wat, ga daar eens een kijkje nemen op de Track & Trace, ik kan daar ook een afhaalpunt aangeven maar moet eerst een account aanmaken.

Ik doe dat, maar ik moet eerst mijn adres opgeven voor volgende pakskes die ik wil versturen. Ik grom wat, want ik verstuur geen pakskes. Maar ook dat lukt niet, want ze willen mijn adres niet accepteren. Ze zeggen dat dat ongeldig is.

Ik foeter maar weer. Wat moet een mens anders doen bij zoveel complicaties. Maar terwijl ik druk doende ben met foeteren komt er een e-mail binnen, van Bpost. Ze hebben mijn pakske ontvangen en zullen het me zo snel mogelijk bezorgen.

En dan vraag ik me af wie er nu zot aan ’t worden is. Gelukkig weet ik mijn hersenen tot de orde te roepen en vraag me af …

Jawel! Ik foeter niet meer, ik grom niet meer, want wat blijkt? De eerste e-mail kwam van de Nederlandse vestiging van DHL en die hadden al een e-mail gestuurd -mét Track & Trace- zonder na te kijken dat het in België te doen was.

Ik heb dat pakje opgewacht en dat account weer netjes in hun Nederlandse vuilbak gekiept.

Wat is er nu moeilijk met gewoon aan te geven dat ik in Nederland bestel? Wat is nu moeilijk om te vragen bij welk afhaalpunt dat mag geleverd worden? DHL heeft ook een afhaalpunt bij ons, zij het niet hetzelfde als ons meest gebruikte.

Gelukkig voldoet de inhoud van het pakske en moest ik niks echt moeilijk of vervelend of ingewikkeld gaan doen, zoals terugzenden of een e-mail met uitleg zenden. Een mens zou nog verloren lopen op het wereldwijde net waar je door de bomen het bos soms niet meer ziet.

Previous

Kinderen baas

Next

Passende passen niet gepast

16 Comments

  1. Vanmorgen komt er een mail binnen van BPost (gepost 7u51) dat mijn pakje zal geleverd worden tussen 8u51 en 12u46. Met de vraag waar het mag geleverd worden in geval ik niet thuis ben. Was wel heel kort dag want toen ik het bericht binnen kreeg was het in België al 8u51. Natuurlijk direct de melding: “Voor dit pakje kunnen we je leveringsvoorkeuren niet toepassen”. Het gevolg is dat ik volgende week mijn pakje ergens zal mogen gaan zoeken bij een of andere gebuur.

  2. Allemaal herkenbaar, het is toch vaak een gedoe hè. De meeste keren gaat het echter wel goed. Tegenwoordig vragen wij om ‘s avonds te leveren. Dan zijn we altijd thuis en dat werkt.

    • ms

      Eigenlijk ging het echt wel goed. Ik vraag me enkel af waarom een Nederlandse firma zich wil camoufleren als Belgisch, waardoor zulke misverstanden ontstaan en een mens direct aan oplichting begint te denken. Of bang dat ze een verkoop aan hun neus zouden zien voorbij gaan?

      Ik heb dus een account bij Bpost en Postnl. Bij Bpost is standaard ingegeven dat het bij het afhaalpunt moet geleverd worden. Bij Postnl kan het wel in Nederland. In België wordt dat iets gecompliceerder1. Als ik het dan zo bekijk, heb ik eigenlijk ook geen account bij Postnl nodig … 🤔

      Mijn online apotheek werkt met een andere pakjesdienst maar daar kan ik bij de bestelling zelf al ingeven waar het moet toekomen. In ons meest gebruikte afhaalpunt natuurlijk.

      Verder heb ik ooit wel al eens iets moeten afhalen bij de bloemenwinkel in Landen en DHL zou een afhaalpunt hebben bij de Press Shop.

      Ik wil het niet thuis laten leveren. Ik hoorde de bel niet (meer). Dus sedert die batterijen leeg zijn vervangen we die zelfs niet meer. Als we weten dat er een pakje op komst is hangt er een briefje op de deur dat ze op het raam moeten kloppen. Maar dat houdt dan wel in dat we niet kunnen gaan wandelen noch zwemmen. Nu zo bekeken kunnen we voor Postnl ook een briefje hangen met vermelding: “Bij afhaalpunt”

      Het eenvoudigst -voor ons dan toch- is dat we gewoon altijd bij elke pakjesdienst dat afhaalpunt kunnen aangeven.

      ____________________
      1 Postnl

  3. Hier wordt alles thuis geleverd. Er is altijd iemand thuis, dus da’s gemakkelijk.

  4. moeilijk gaat ook..denk ik wel eens

  5. elsjeveth

    Het aflever en ophaalpunt hier om de hoek (benzinestation)is ermee gestopt wat betreft Post.nl. PostNL wilde nl niet dat andere bezorgdiensten ook gebruikt van die locatie maakten. De eigenaar van het benzinestation ⛽️ zei toen dan rot je toch lekker op 😎. Nu kan ik PostNL pakjes ophalen bij een Budbee afhaalpunt hierbij AH

    • ms

      Hebberig dus. Ik had dat gevoel bij die verkoper. Waarom niet zeggen dat hij Nederlander is, waarom die plotse e-mail dat ze er werk zouden van maken.

Wat denkte daarvan?

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén