Sedert wij hier wonen hebben wij nog niemand van de watermaatschappij gezien. Nog niemand. Alleen valt er zo jaarlijks een kaartje in de bus dat ze moeten invullen. Iets later komt er dan een rekening die ze moeten betalen.

Dit jaar komt er een brief, weeral om in te vullen, maar je kan dat via het internet of via de telefoon doen. Slow gaat dat via internet doen. Internet weigert dat te accepteren. Internet zegt: “niet mogelijk”. “Wel verdorie” zegt Slow “het werkt weeral niet”. Hij denkt dat hij de nullen moet weglaten, hij denkt dat hij misschien de komma moet weglaten. “Niet mogelijk” houdt internet vol.

De telefoon dan maar. Maar die weigert ook en zegt ook “niet mogelijk”.

Deze morgen belt Slow dan maar naar de maatschappij zelf. “Ah neen hé meneer” zeggen ze “dat kan niet kloppen”. “En nochtans is het zo” zegt Slow.

En waarom kan dat nu niet kloppen? Wel vorig jaar hebben ze ons kaartje niet gekregen en ze hebben dan maar een schatting gemaakt. Een schatting zoals in: “groot huis, veel mensen, veel water?” Dat Slow dat kaartje terugstuurde, staat buiten kijf anders zouden ze het maar bizar gevonden hebben dat er een rekening kwam.

Hebben ze zo overschat dat ze nu met een aantal kubieke meter zitten dat lager ligt dan vorig jaar? Houden ze dan geen rekening met de jaren ervoor?

Nu zijn we benieuwd hoe dat gaat aflopen. Oftewel moeten Slow en mske niks of weinig betalen, oftewel sturen ze iemand om eens naar die meter te kijken.

mske kan zich niet herinneren dat zulke simpele dingen vroeger zoveel problemen opleverden. Dat zal de vooruitgang zijn, zeker!