Toen ik nog ging werken, probeerde ik alles tot in de perfectie geregeld te krijgen. Het werd me niet in dank afgenomen.
Nu ik niet meer ga werken, doe ik niets anders dan fouten en vergetelheden van anderen oplossen waar ik uiteindelijk ook de dupe van ben/wordt/kan worden.
Eerlijk gezegd vind ik dat er de laatste jaren nogal met de pet naar gegooid wordt.
francky spruytte
Zorg dat ze het niet vanzelfsprekend vinden dat je hun fouten oplost. Het gevaar bestaat dat ze dit doodgewoon vinden en als er dan toch iets mislukt jij er de schuld van krijgt.
Groetjes.
ms
Zo is het toch al: doe je niets krijg je problemen, doe je wel iets krijg je een sneer en als je volhoudt word je als een lastig mens behandeld.
Matroos Beek
Een jammere evolutie. Ik merk dit ook op de werkvloer…
ms
Vroeger was het een uitzondering. Nu is het een uitzondering als iets van de eerste keer goed gaat.
Anna berg
Wat je zegt! Petgooien, ik hou er ook niet van.
ms
En je kan noch mag er veel over zeggen of je krijgt niets meer in orde. Dan gaan ze dwarsliggen. Soms zelfs gewoon al als je het meldt.
Bertie
Slordigheid en gemakzucht. Daar kan ik niet tegen maar probeer er niet op te letten.
ms
Natuurlijk … behalve als je mails krijgt met de melding: “Gelieve onze richtlijnen te volgen want anders …”
Je mailt terug met de bewijzen dat je in orde bent. Dan hebben ze ergens een achterstand in de administratie en doen ze nog niks en blijft de zaak nog steeds hangende.
Tot de volgende keer dat er ene met jeukende vingers op valt en je wéér zo een mail krijgt.
Bertie
Zoiets is natuurlijk een ergernis waard. Daarmee maken ze je het leven zuur. Grrr…
ms
Gedurende de tijd dat ze zich daarmee bezighouden, kunnen ze gemakkelijk de zaak rechtzetten.
Maar dat doen ze niet. Ze betuttelen liever. En blijkbaar kan het ze geen snars schelen dat zij het zijn die idioot overkomen.
Bertie
Doet me sterk denken aan sommige helpdesks.
ms
Daar komt het inderdaad eigenlijk op hetzelfde neer.
Elsje
Weinig woorden veel gezegd. Chapeau ?
ms
Dank je.