We hadden ons ergens ingeschreven voor dinsdag maar kregen een bericht dat we er niet bij konden zijn.
Dinsdag morgen om zeven minuten voor negen kreeg ik telefoon, die ik niet hoorde omdat mijn “niet storen” nog opstond. Een mens moet nog rustig kunnen douchen en ontbijten newaar.
Uiteindelijk konden we wel nog gaan, er waren ingeschrevenen niet komen opdagen.
Ook elders zien we hetzelfde verschijnsel. Ze schrijven zich ergens in of melden zich voor of reageren op iets en dan laten ze het op zijn beloop zonder omkijken omdat ze er uiteindelijk toch geen in zin hebben en verbrodden op die manier de kansen van echt geïnteresseerden.
Dat is echt om voor zichzelf zeker te zijn dat ze het hebben mochten ze het op het laatst beslissen het te willen terwijl zij die het echt willen uit de boot vallen.
Uiteindelijk dacht ik dinsdag even: “Foert! Ze zien maar” maar uiteindelijk gingen we toch en waren er achteraf erg blij om.
francky spruytte
Het feit dat dit alles via het internet kan geregeld worden maakt het de mensen die zich voor alles en nog wat inschrijven makkelijk. Dat daar veel plaatsen door verloren gaan en mensen geen ticket of plaats meer kunnen bemachtigen is het resultaat hiervan.
ms
Ik vind dat erg jammer voor de organisatoren én voor de geweigerde geïnteresseerden.
Bertie
Het is gemakzucht volgens mij.
Daar houden vliegmaatschappijen en reisbureaus ook altijd rekening mee.
Daarom zijn altijd overboekingen.
ms
In ons geval liep het nog goed af. Het kan ook anders.
Bertie
Hoe anders, bedoel je? Was al ergens voor betaald?
ms
Neen, dat niet.
Maar je kan ondertussen wel al iets anders gepland hebben en dan blijf je achteraf toch met een dubbel gevoel zitten.
Bertie
Dat is waar.