Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

De haas en de schildpad

Op dinsdag 6 augustus doe ik een bestelling bij een webwinkel uit het Mechelse en verkies de fysieke winkel in Sint-Truiden als afhaalpunt. Op de bevestiging lees ik dat het een drietal dagen kan duren.

Ik ben niet gepresseerd.

Op dinsdag 6 augustus doe ik een bestelling via een online platform bij een webwinkel uit Ierland en verkies mijn eigen brievenbus als afhaalpunt. Op de bevestiging lees ik dat ik het pakje tussen 12 en 22 augustus kan verwachten.

Ook hier ben ik niet gepresseerd.

Op dinsdag 13 augustus krijg ik bericht dat mijn pakje uit het Mechelse in de winkel in Sint-Truiden af te halen is. We rijden er onmiddellijk om.

Op woensdag 14 augustus rijden we terug naar de winkel in Sint-Truiden om iets om te wisselen -om eerlijk te zijn, door een onwetendheid van mij en dus mijn schuld- en als we terug thuis komen ligt het pakje uit Ierland in de brievenbus.

Op vrijdag 16 augustus, om 09.50u doe ik een bestelling via een online platform bij een verkoper uit de U.K. en kies de pakjesautomaat in Landen als afhaalpunt. Op de bevestiging lees ik dat ik het pakje op 17 augustus geleverd zal worden.

Ik geloof er niks van. Een pakje uit de U.K.? En dat in een verlengd weekend? En dat terwijl de postkantoren op 16 augustus gesloten waren? Ik geloof er dus écht niks van.

En al ben ik niet echt gepresseerd, ben ik dat in dit geval wel een klein beetje. Een beetje een futiliteit dat niet echt belangrijk is maar toch een oplossing is.

Op vrijdag 16 augustus ’s avonds krijg ik bericht van Bpost dat ze mijn pakje in ontvangst gaan nemen en dat ik het dan op zaterdag in de pakjesautomaat in Landen zal kunnen afhalen.

Op zaterdag 17 augustus, om 09.30u kwam de melding dat het pakje beschikbaar is.

Op zaterdag 17 augustus zijn wij om 10u al terug thuis, pakje inbegrepen.

Previous

Wat koop ik er voor

Next

Een verrassing

12 Comments

  1. Dat is écht snel! Nou schijnt het dat ze sinds de Brexit daar in Engeland niks meer moeten hebben van het Europese vasteland en dat ze bestellingen zo vlug mogelijk van het eiland af willen hebben. Het gerucht wil dat ze daarvoor een enorme Schot hebben ingehuurd die met een machtige zwaai de pakjes over het kanaal werpt. Een handlanger vangt die dan op en verspreidt ze verder. Ik weet niet of het waar is, maar het zou me niks verbazen.

    • ms

      De Schotten waar wij contact mee hadden, zouden eerder de Engelsen van het eiland gooien, denk ik. 😮😁

      Misschien is die verkoper uit het U.K. zelf het Kanaal overgestoken met de goederen als handbagage om ze hier snel in de brievenbus van het postkantoor van Landen te deponeren.

      Maar neen, joh, deze verkoper uit het U.K. heeft waarschijnlijk om economische redenen (gedoe met invoertaks voor klanten uit de EU vermijden?) zelf zijn goederen al ingevoerd zodat ze nu werden verzonden vanuit Brussel. 🤔

  2. Wij bestellen ook wel eens iets, meestal komt het dan uit de VS of China. Veelal geleverd binnen de gestelde leveringstermijn. Maar soms verdwijnt er iets. Meest recent nog een bestelling uit China. Twee artikelen, het ene keurig geleverd, het andere verdwenen….Nooit gekregen, wel geld terug. Nog aparter was een bestelling in Duitsland. Zou binnen vijf dagen hier zijn. Na vijf weken nog niets. Dus gerappelleerd. Net toen men beloofde om het bestelde alsnog te sturen, kwam het oorspronkelijke pakketje. Ik blij. Twee dagen later het vervangende. Ook keurig. Netjes gemeld dat ik er nu twee had. Nooit enig antwoord gekregen…Zo kan het dus ook gaan…Blijft een soort Russische roulette…

    • ms

      De laatste keer dat ik in Amerika bestelde heb ik invoerskosten moeten betalen. Nooit meer.

      China? Ik geloof één keer op aanraden van een vriendin. Dat viel wel mee al wist ik op voorhand dat het langer dan een maand onderweg ging zijn.

      Duitsland heeft een keer geweigerd iets in België te leveren.

  3. Ons dochter bestel regelmatig online. Ikzelf niet zo veel. Ga liever naar een winkel voor zover dat nog mogelijk is. Hier verdwijnen ze één na één.

    • ms

      Bij de eerste winkel vind ik niet altijd alles warmt ik nodig heb, dan bestellen zij dat en moet ik er nog eens om.

      Het tweede product vind ik nergens in een Belgische webshop. Voor de enige winkels die dit zouden kunnen hebben zou ik minstens naar Leuven of Hassel moeten, maar dus zonder zekerheid.

      Voor het derde product hebben we alle doe-het-zelf-zaken in de buurt afgedweild, zonder resultaat.

      Niet alles is “zomaar” beschikbaar.

  4. Hier gaat het minder snel de laatste weken. En dan komen de pakjes niet eens van ver.

  5. Verschillende afhaalpunten? Ik laat alles thuis bezorgen de laatste jaren, wel zo gemakkelijk.

  6. elsjeveth

    Kijk dat is nog eens snel !

Wat denkte daarvan?

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén