Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Gijzelingsactie met goede afloop

De bus was op tijd. Er zat ook niet veel volk op. Dat wil zeggen dat hij ook op tijd in Tienen stond.

Slow en mske vroegen zich af hoeveel vertraging die trein zou hebben.

De trein was op tijd. En Landen is maar één stop verder. Dat wil zeggen dat hij ook op tijd in Landen stond.

Houdt dat nu in dat alles normaal verliep?

Awel euhm … ik heb gelachen achter mijn kattenpoot toen mske het mij vertelde want, neen, alles verliep niet normaal. Ze konden van die trein niet af! Die deuren gingen niet open.

Ze zijn op een holletje door die wagon gestoven om daar tot de conclusie te komen dat die deuren ook niet open gingen. Ze zijn dan maar terug naar voor gegaan en daar zagen ze nog meer stuivers uit de vorige wagons aankomen. Iedereen was op zoek naar een deur die openging.

De trein zette zich in beweging. mske had al visioenen van een eeuwigdurende rit. Slow stak zijn hoofd door het venstertje en floot schril. Ik geloof dat ik het tot hier gehoord heb. De trein stopte. Iedereen zette zich terug in beweging richting voorste wagons. Ze moesten daar toch ergens een conducteur kunnen vinden. Slow zag hem op het perron en stak zijn hoofd door het venstertje. mske riep: “we kunnen hier niet af”.

En wat deed die domme aap? Hij deed ongeduldig teken met beide handen dat ze moesten kalmeren. “Zeg dan gewoon dat je ’t weet hé kieken” dacht mske. De trein zette alle motoren stil. En na een poosje taptaptappen gingen de deuren open.

Niemand kan het helpen dat er mankementen zijn, maar toen mske van die trein was en die conducteur met rode kop tegen onze onderstationchef in het Frans hoorde uitleggen bedacht ze dat het waarschijnlijk weer een slimme was geweest die had gereageerd zonder te verstaan wat er juist gezegd was. Nu ja, misschien zijn die het zo gewend van verwijten te krijgen dat ze ’t verschil niet meer kennen tussen een verwijt en een informatie.

Previous

Mijn eerste communie

Next

Dilemma

14 Comments

  1. Hahaha…vooral dat fluiten van Slow vind ik een goede zet!
    Ik heb zo trouwens weleens bijna de trein naar Schiphol ( en dus het aansluitende vliegtuig) gemist..naar de verkeerde trein gestuurd, die bleek klaar te staan om afgerangeerd te worden , dus gingen de deuren achter ons dicht en konden we er niet meer uit…gelukkig kwam dat nog goed…door die eikel die ons eerst verkeerd stuurde!

  2. ms

    Volgens Slow deed onze onderstationschef hetzelfde gebaar naar de voorgaande wagons. Maar dat vind ik dan maar een verkeerde keuze. Het lijkt echt wel of ze zeggen willen: “hee, een beetje rustig aan hè” in plaats van: “rustig, we zoeken de oplossing”.

    Hier kon dus niemand wat aan doen en ik dacht eigenlijk aan het tijdverlies van in St. Truiden te moeten afstappen en terug te treinen met alle mogelijke consequenties van nog eens te moeten betalen e.d. Maar als die deuren niet open gingen zouden die in St. Truiden ook niet opengaan.

    En iemand die je op de verkeerde trein zet, doet dat ook niet expres maar die zou dan wél wat te verwijten zijn.

    héhé

  3. Ja…niet expres maar hij was aan het kletsen en lette dus niet goed op wat ie deed…daar heb je dan weinig aan!
    Zo’n gebaar kan verkeerd overkomen ja…dat heb je met gebaren vaker hè!

  4. ms

    Moest je écht dat vliegtuig gemist hebben omdat je de trein miste, zou het nog een dure onoplettendheid kunnen geweest zijn.

    Misschien moesten ze eens een internationale gebarentaal uitvinden, maar dan een beleefde.

  5. Allé dàt heb ik nu nog niet tegengekomen!!Dat er ens tation wordt voorbijgereden zodner te stoppen wel en dan moest die achterwaarts weer terug rijden.Gelukkig voor hen die toch nog konden uitstappen op hun station maar wij waren de pineut want een half uur wacht de overstaptrein heus niet!!Maar…er was eens peciale trein ingelegd en dat was dan wel een keer ene pluspunt voor de NMBS ! Die macinist zal wel een dikke sigaar gerookt hebben denk ik .
    Nu,ik kan me de volgende keer misschien ook eens verwachten aan deuren die niet opengaan. Wie weet wat die conducteur geda

  6. hé te vroeg weggevlogen: gedaan had. Een Franse sleutel gebruikt op een Vlaamse trein, hahahaha!

    Ik had de tijd niet om mijn tikfouten te verbeteren,sorry hoor!

  7. ms

    En dan is de vraag of de trein een communautair probleem had, of de sleutel.

  8. amai, je zal zo maar moeten blijven zitten tot de eindbestemming van de trein

    mssch moeten ze inderdaad zo gebarentaal leren met vlaggetjes zoals bij de vliegtuigen

  9. Stopte die trein in dat station ??, Amai amai , maak dàt mee zeg.’k Zou ook nogal brullen zenne , maar wat mijn armen zouden doen op zo’n momen ..; ?
    dat blijft voor ieder nog een groooooot vraagteken ..;

    Zwaai zwaaaaaaaaaaai …

  10. WOEPS … !

    pppppf …

    * hier is de T van dat momenT …

  11. bea

    Dat moet even schrikken geweest zijn, je moet er af en je kan niet Ik voel de hartkloppingen als ik me in de plaats stel. Het zou wel een troost zijn als ik zie dat er niemand af kan, hahaha, om een attaque te doen als het enkel ‘uw’ deur is die niet opengaat. Maar alé, het is goed afgelopen, ondanks het taalprobleem.

  12. een geluk dat jullie treinen hebben waar het raampje van open kan. ik reis meestal met trein met luchtbehandeling, dus geen raampjes meer…

  13. ms

    Wel bij de meeste treinen gaan de raampjes ook niet meer open, maar bij die ouwe krellen dus wel nog, maar die hun deuren gaan dan weer niet open.

  14. Gettie

    Slow man, ga in Brussel eens helpen overleggen, jij vindt oplossingen in moeilijke situaties!!
    G en 2de schoondochter en 1ste kleinkind zaten woensdag ook vast in Landen in de trein hahahaha, echt waar.

Wat denkte daarvan?

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén