Vanmorgen kwam mske met haar fiets uit een veldwegel en moest de grote weg op en aangezien ze een iets verder terug links een veldwegel in moest, bleef ze maar aan de linkerkant rijden, op het fietspad weliswaar.

Bij het kruisen van de ring, eerst het ene baanvak en dan in het midden een stukje naar links door een soortement fietssas, afgezet met balustrades, om dan het tweede baanvak over te steken, dacht ze “awel sé, het is nog juist ook”.

Dat had betrekking op een artikel dat ze laatst las over het verhoogde aantal ongevallen fietsers aan rotondes. Dat was niet waar mske aan dacht, maar wél aan één van de commentaren op dat artikel.

Ruddy Callewaert EEKLO, 09 juni ’10 om 07:22
Als commissaris bij de fed. politie hou ik me al jaren bezig met dit probleem en er is maar één mogelijke oplossing: de fietsers verplichten om een rotonde in wijzerzin – dit is het tegenovergestelde van nu – te doen oprijden. Op deze wijze zien ze het verkeer aankomen en iedereen weet dat oogcontact in het verkeer zeer belangrijk is. Door een rotonde op te rijden zoals nu is dit oogcontact er niet en komt het gevaar – lees (vracht)wagens van achter hen – terwijl ze in mijn voorstel van voor hen zouden komen opdagen. Geen van beide partijen kan dan nog zeggen dat ze de fietser of voertuig niet zagen afkomen. Ik heb het al uitgeprobeerd en het werkt perfect. Welnu, Mijnheer SCHOUPPE, waarop wacht u nog?

 
Het waren dan geen rotondes maar op bepaalde plaatsen en in sommige gevallen zou dat inderdaad veiliger zijn. Maar dan mag je je rem niet over trekken zoals Slow deed. Dan wordt het pas gevaarlijk.