Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Wette nog? Van ’t geen en là?

Wette nog? Die klacht over die bus met die te laat gewisselde filmrit?

Awel, zo een pozeke daarna kregen ze hier een antwoord dat zei dat die buslijn onder de zone Limburg viel en dat de klacht naar daar was doorgestuurd.

Eergisteren kwam er een reactie die zei dat ze de chauffeur van die bus onder of tegen  zijn sikkedeizen of sjokkedeizen of welke deizen dan ook hadden gegeven. Eigenlijk stond dat schoner geformuleerd. Er stond:

[…] de betrokken chauffeur aan te manen de diensten met meer professionalisme en klantvriendelijkheid uit te voeren […]

Awel sé, daar hebben Slow en mske nu eens geen boodschap aan. Hun bedoeling was niet dat één of andere die een stommiteit had gedaan onder of tegen zijn sikkedeizen of sjokkedeizen of welke deizen dan ook kreeg. De bedoeling was ervoor te zorgen dat Slow en mske daar niet de dupe van waren. Maar daar reppen ze in die brief niet over. Met geen woord!

Om zo een antwoord op die klacht te formuleren hebben ze maar drie maanden nodig gehad. Das straf!

Wette nog? Die keer in ’t station van Tienen met die helletrein?

Awel, sedert Slow en mske dat winterparcours nemen, t.t.z. niet meer terug komen met de bus naar de Hespens maar met de trein naar Landen, is die bus van bij Zoneke naar Tienen altijd enkele minuten later in Tienen dan in de zomer het geval is. En zoals gezegd is die trein enkele minuten vroeger dan die bus naar de Hespens.

Woensdag was die bus van Zoneke op zijn zomers uur in Tienen. Waren Slow en mske content jà! Geen ongerustigheid dat ze die trein zouden missen, geen gedoe van rapraprap.

Integendeel verdorie! Dan staat daar zo stomweg op dat bord aangekondigd dat die trein negen minuten vertraging heeft! “Val nu dood!” zei Slow. Maar dat meende hij niet en daarbij mske doet toch nooit wat dat ze zeggen dat ze moet doen.

Dan staan ze daar zo met hun tweetjes alleen in dat station op dat perron bij spoor drie en dan roept die luidspreker af dat de trein naar Luik Guillemins aankomt op spoor één. “Lap!” zegt Slow “ze beginnen weer”. 

mske wou voorstellen dat één van beide alleen naar spoor één zou gaan, zodat eender waar die trein kwam, ze die konden tegenhouden zodat de andere nog rap door de hellekrochten kon komen aangesneld. Maar die micro riep rap terug af dat het aandacht op spoor drie moest zijn waar de reizigers op hun tellen moesten passen.

Slow en mske hebben niet op hun tellen gepast maar op die trein. Had die ook maar een neiging richting spoor één vertoont, ge zoudt hen nogal zien stuiven hebben.

Eenmaal op die trein, eenmaal die trein vertrokken, reed die toch precies met vierkante wielen zeker! Maar ’t was dezelfde niet, want deze zijn ruitjes kónden zelfs niet open!

Previous

Mee gewassen

Next

Beschermd: Vaststelling

17 Comments

  1. Het OV, praat me er niet van…

    Fijn weekend, zonder bus, trein, metro of tram…

  2. ms

    Mensen toch! Ik schrijf die dingen omdat ik dat grappige anecdoten vind.

    Ik wil niet zagen over ’t openbaar vervoer. Ik ben pro openbaar vervoer. Geen last van laagvliegers, geen bumperklevers, geen middelvingers, geen stress.

    De staat kan je op dat vlak al niet meer melken.

    Als je al die zure smoelen in die auto’s ziet ben ik meer dan tevreden met de vriendelijke kop van de busschauffeur (M/V).

    Alleen die treinen met vierkante wielen, daar zouden ze toch ne keer iets moeten aan doen.

  3. Mske,die vierkante wielen,hoe ervaar je dat in de trein.Is dat zoals op een paard rijden.Kont omhoog en plof omlaag,kont omhoog en plof omlaag !?!

  4. ms

    Die rijden met schokken. Net of die gas geeft en remt, gas geeft en remt en ja, dan krijg je ’t gevoel alsof die trein constant rijdt te steigeren. Die vergelijking met dat paard gaat dus wel op.

    En die motoren die stampen dan ook zo overluid.

  5. Hehe…maar toch…dát is geen service hè…je zó lang laten wachten op een antwoordje en dan niet reppen over schadeloosstelling!

    Enne…ik hoop dat die verwarming dan deze keer óók niet kapot was..!

  6. ms

    Neen hoor, de verwarming was picobello. Maar dat van die raamkes was wel balen, ik niet, maar Slow wel. Die wil namelijk het opdoemen van onze blauwe watertoren na die bocht eens filmen. En dat wou hij liever zonder ruit er tussen.

    Tja, er zijn nu eenmaal mensen die er op kicken als een ander onder zijn voeten krijgt. Ik niet.Ik ga dan liever weg. Dus dat was zeker de bedoeling niet.

    Het resultaat is er wel naar. Door werken aan ons stationsplein moeten de bussen stoppen aan tijdelijke haltes en dat is een straat. Zodoende gaat iedereen nu maar aan elke bus gaan vragen waar hij nu eigenlijk naartoe gaat. Dat die chauffeurs daarvoor niet uit hun krammen schieten vind ik verwonderlijk. Zelfs die mensen hun uur pauze wordt niet gerespecteerd. En ja, ik doe dat ook. Als zelfs de ritfilm geen garantie is kan je beter op zeker spelen.

  7. Het heeft ook weinig zin om dat te schrijven…je weet toch niet of dat echt gebeurd is of niet. Maar inderdaad…sommige mensen stellen daar prijs op, dat zo iemand dan op z’n kl*te krijgt ( goh…jullie uitdrukking is wel wat netter dan de onze hahahaha)..voor mij hoeft dat niet…en al helemáál niet waar ik bij sta, wat ik ook al heb meegemaakt en dat vond ik echt héél genant.

    Ook al is de boel daar tijdelijk, men moet die haltes toch eigenlijk duidelijk aangeven en ja, dan moeten die chauffeurs ook de juiste bestemming op hun bus voordraaien. Als ze daar te lui voor zijn, zullen de mensen het wel vragen hè…zelfs in die chauffeur z’n vrije uur..het één lokt het andere uit.

    Filmen of fotograferen dóór een treinraam is zeker niet aan te bevelen…heb het al vaak geprobeerd, maar de resultaten zijn zelden bevredigend hahaha!

  8. ms

    Een geslaagd zelfportret kan je er misschien nog uithalen.

    Ik heb het liever over onder of tegen hun sikkedeizen of sjokkedeizen dan over onder of tegen hun familiejuwelen hoor!

  9. Hehe.. het blíjft netjes hè! hahahahaa!

    Nope…een zelfportret is ook maar naadje zo hoor…óók al geprobeerd! hahahaha!

  10. bea

    Het gebruik van het openbaar vervoer is mij niet echt gekend. Lang geleden eens getreint en dat viel mee. Maar de bus, o wee. De gedachte dat ik niet eens weet wanneer ik op die bel zou moeten duwen om op de juiste plaats af te stappen, nee, ik pas. Grappige verhalen hou je er wel aan over en dat is dan weer een ferme + voor het OV

  11. Liever zit ik op een trein met vierkanten wielen,

    dan dan er gene verschijnt …

    Hum …

  12. ms

    Wel de onze had uiteindelijk tien minuten vertraging, de volgende zou vijftien minuten vertraging gehad hebben en de volgende was gewoon afgeschaft.

  13. met vierkante wielen, dan moet je goed dooreengeschudt zijn, een soort fitness
    Jij en slow maken nogal wat mee hé, vervelend is het nooit

  14. Gettie

    Ik wil niet veralgemenen, maar MEN (ik niet, zou niet durven haha) dat de Limburgers traag zijn, van daar de nogal late brief. Ja en blijkbaar zijn ze ook niet al te goed in klantgericht werken en krijgen standaardreacties de voorkeur boven persoonlijke reacties. (stagaire zeker op de klachtendienst)
    De gesikkedeizde chauffeur rijdt nu met argusogen rond in de straten van L en o huiverhuiver hij is not amused!!! grapje.
    Openbaar vervoer, vrijheid inderdaad, ook al hebben we een auto, we verkiezen bus en trein om naar Antwerpen/Brussel/kust… te reizen. Niet naar het zuiden des landes, dan nemen we wel de auto.
    Vertragingen vinden we altijd spannend, afgelaste treinen is iets minder leuk vooral als het de laatste trein is. Jongste zoon en schoondochter hebben in november verplicht een nachtje mogen logeren in Antwerpen en dat is minder prettig als het niet goed uitkomt.
    Vierkante wielen ? Het is wat anders, maar het rijdt ook hé al is het dan maar van hakkehakketuuttuut hahahaha.

  15. acht het ov en dan met name de trein houdt je in beweging ’s morgens een krappe overstap van spoor 5 naar spoor 18, moet je eens zien hoe snel olive is hihi

  16. en dan minus die eerste t

  17. ms

    Het lijkt wel of ze ’t er om doen, maar alle dagen? Dan begint dat inderdaad wel meer op training te gelijken.

Laat een reactie achter bij fotorantjeReactie annuleren

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén