Waar de twee Belgen bij vorige reizen altijd terecht konden op de site van het openbaar vervoer, kwamen ze nu tot de conclusie dat ze blijkbaar deze keer in een zwart gat terecht zouden komen.
Ze besloten dan maar aan het station naar de businfo te stappen. Dat deden ze. Dat loket was gehuisvest in een werfcontainer. De vrouw aan de balie was wat eigenaardig.
De kleine Belg voelde zich al snel geviseerd, want al was de vrouw wel vriendelijk geweest tegen de cliënt ervoor, die dan wel een serieus zaagske had gespannen, tegen de kleine Belg zei ze eerst niks maar sneerde naar iemand in de coulissen dat ze ze daar met hele handvollen binnensmeten en dat zij er alleen voor stond terwijl ze giftig naar de kleine Belg keek en naar de twee mensen die later nog waren binnen gekomen.
De kleine Belg voelde zich wat schuldig. Ja zeg, zo een druk bezet mens lastig vallen met een vraag welke bus ze moesten nemen en welke halte ze moesten afstappen en welke bus ze moesten nemen om van het hotel naar nog wat anders te gaan. Uiteindelijk ging de kleine Belg buiten met de helft van de info en de mededeling dat ze de rest maar moesten opzoeken aan de infopalen aan de bussen zelf.
De bus kwam er net aan. Ze stapten op. De man op de bus was wat eigenaardig. De twee Belgen voelden zich al snel geviseerd, want de grote Belg vroeg of ze aan de koningshalte doorkwamen en de man keek of hij het in Keulen hoorde donderen. En toen de grote Belg zei dat de info had gezegd dat de bus daar door kwam sneerde de chauffeur: “dan stap je daar toch gewoon af!”
Toen zagen ze het scherm en voelden zich al wat geruster.
De bus vertrok en de kleine Belg volgde de haltes op het scherm. Ineens kwamen er geen haltes meer. De grote Belg stond op om mee te kijken. De chauffeur brulde: “Meneer, gà zitten!” Gelukkig begonnen iets daarna de haltes terug op het scherm te komen.
En ja, daar verscheen eindelijk de koningshalte onderaan op het scherm! Oef zeg, wat was die kleine Belg het beu op die stressbus met dat boosaardig schepsel aan het stuur! Nog de steenhalte en dan was het hun beurt.
Ineens schrok de kleine Belg en zei tegen de grote Belg: “dat is het hotel!” Die belde natuurlijk direct om aan de steenhalte af te stappen.
De chauffeur brulde: “Meneer, gà zitten! Dit is hier niet de koningshalte!” De kleine Belg legde uit dat ze net het hotel waren voorbij gereden. “Dat is hier niet de ko-nings-hal-te” articuleerde de chauffeur. “En toch willen we er af” zei de kleine Belg. “Mevrouw, u zei de koningshalte en dit is hier niet de koningshalte” zei de chauffeur boos.
De kleine Belg zei dat het zijn eigen infodienst was die de verkeerde info had gegeven maar de chauffeur bleef halsstarrig herhalen dat ze de koningshalte gezegd hadden en vertoonde geen neiging tot stoppen. Gelukkig moest er iemand opstappen en de twee Belgen hebben daar gebruik van gemaakt.
Wat die chauffeur zijn probleem was begrepen de Belgen niet aangezien ze met hun OV chipkaart reisden. Het bedrag wordt bij het afstappen verrekend.
Toen ze na het inchecken nog even naar de stad wilden vonden ze geen infoborden aan de halte. Ze zijn te voet gegaan en hebben voor de rest van hun verblijf geen bus meer vertrouwd.
bea
Zo afgesnauwd worden zou mijn dag om zeep helpen. Arbeidsvreugde, dat bestaat niet meer.
omamoetje
juist wat ik bedoelde met mijn “arm Vlaanderen” maar dit was precies in Nederland. Daar ook al?
mizzD
Schandelijk..die vent had duidelijk een slechte dag, maar dat hoort ie niet op z’n klanten af te reageren! Klacht indienen! Ook voor die tr*t bij die info..je snapt soms niet waarom sommige types van zulke baantjes krijgen..die waar klantvriendelijkheid prioriteit nummer 1 is!
ms
Wel onze dag was niet om zeep omdat we blij waren dat we er waren. Maar er stond dus helemaal niets aan info aan die bushalte.
Dus hebben we het maar in het hotel gevraagd maar toen bleek dat die bus eigenlijk een ronde maakte en niet heen en terug reed hebben we besloten te voet te gaan.
Pas als we terug thuis waren bedacht ik dat we daar gemakkelijk klacht konden neerleggen, maar wat zou het uithalen? Twee Belgen? In een stad waar ze het eerste jaar niet terug komen?
@ Omamoetje: ik denk dat je dat overal kan tegenkomen. Waarom? Gewoon omdat het een manier is om zich meer voor te doen dan ze zijn? Wie weet wat in sommige mensen hun hoofd speelt?
mizzD
Het zou misschien uithalen voor iederéén..als die vent eens op z’n nummer gezet werd. Maar je hebt ook van die plurken die zich daar toch niks van aantrekken..en gewoon kunnen blijven zitten waar ze zitten..waardeloos.
ms
Als wij moesten klacht neerleggen, dan pas was onze dag om zeep, want dan kregen we een hele hoop gedoe.
Volgende keer dat de website van OV geen duidelijke info geeft, zal ik ze eens bellen, maar ik wil in de toekomst op voorhand weten waaraan en waaraf en niet meer afhangen van mensen die slechtgemutst zijn.
mizzD
Héél verstandig!
magda
weet je wat ik zo grappig vind aan die foto? Even apeldoorn bellen( ik weet wel dat het voor iets anders staat ).Het is precies alsof het wil zeggen :niet tevreden bel dan toch!!
Hier hebben we in de Belgacom winkel zo’n ongelikte beer. Als je daar iets moet gaan vragen weet je al dat het gedonder is. Nu deed zich een hapering voor in mijn nieuwe gsm.Het sim kaartje wellicht stuk bij het overplaatsen( achteraf heeft de zoon het eens opnieuw gedaan en het was oké ,dit terzijde). Bij de technische dienst van Belgacom waren ze heel vriendelijk en zeiden dat ik bij blijvend ongemak een nieuw kaartje moest halen in de Belgacom winkel en dat dit gratis was.Ik vroeg hem om nog eens exact te herhalen wat ik moest vragen om niet mijn kop afgesnauwd te worden door die ongelikte beer in de Belgacomwinkel.Hij grinnikte duidelijk hoorbaar aan de andere kant van de lijn,blijkbaar was die beer daar ook al gekend.Dan vraag ik me af waarom ze die man zo’n job laten uitoefenen.Want de telefoon lag maar pas neer of er werd al gebeld van Belgacom of we tevreden waren van de service van de persoon die ons te woord had gestaan!En die bullebak die blijft maar op post niettegenstaande we dit hebben gemeld en blijkbaar kent iedereen hem .