Ik heb nooit echt het nut van Test-Aankoop ingezien. Nu niet dat ik tegen was, maar persoonlijk vond ik ze nogal overbodig en vooral zoekende om het eigen bestaan te verantwoorden.
Ook had ik soms het idee dat ze dan wel straf waren in het doodverven van anderen maar dat ze zelf ook wel eens een beetje bedenkelijk uit de hoek konden komen.
En toch werden we ooit eens lid. De vergissing van ons leven!
We kwamen terecht in een situatie waar we niet direct een wettige uitweg zagen aangezien diegenen met wie we te maken kregen op een onwettige manier ons wettelijk te pakken hadden en ik belde Test-Aankoop. En ja, zij kenden die situatie, we waren niet alleen, ze konden dat oplossen maar we moesten lid worden. Zodoende.
Nu bleek dat, eens lid, niet meer op te lossen. Ik zei direct het abonnement op.
Het resultaat was dat ik wel hun nieuwsbrieven bleef krijgen, waarop ik onderaan de mail op: “uitschrijven” ging klikken en een melding kreeg dat ik uitgeschreven was. Tot de volgende mail met hetzelfde gevolg.
Na een aantal van die gelukte uitschrijvingen was ik het beu. Ik telefoneerde. En ja, ik hoorde dat dat perfect mogelijk was aangezien zij wel meerdere diensten hadden en blablabla … Dat kan mij niet schelen maar als ik geen mails wil, dan moeten zij er geen zenden. Dat zei ik ook en ik vermeldde ook wat ik zou doen als er nog mails kwamen.
Het stopte. Dat is inmiddels al jaren geleden.
Dit jaar op 23 januari kreeg ik een mail met als onderwerp: “Is de volgende 8″ Tablet voor u?” En dat op de mail die ik, na de dood van Max, enkel nog sporadisch gebruik maar die zij wel hadden.
Ik ben onderaan de mail op: “uitschrijven” gaan klikken en kreeg een melding dat ik uitgeschreven ben. Ik ga niet onmiddellijk actie ondernemen. Ik wacht nog even af. Bij een eventuele volgende mail zal ik niet meer opbellen maar onmiddellijk een aangetekend schrijven verzenden.
Een uitschrijfknop voorzien -wat wettelijk is- maar er je niet aan houden … tsss tsss tsss
Matroos Beek
Heel vervelend, ook hier een bekende ergernis. Helaas.
ms
Vandaag ook per post. Maar die ging, na het uitscheuren van ons adres, zo bij het oud papier.
Bertie
Zeker herkenbaar en dat voor een site als deze.
De meeste nieuwsbrieven ben ik kwijt, gelukkig. De HEMA was zo netjes me te waarschuwen dat het een paar weken kon duren voordat ze stopten, ‘waarvoor onze excuses’ schreven ze.
Zo kan het dus ook.
ms
Als je een klantenkaart registreert, kan je wel aangeven dat je geen nieuwsbrieven wil. Maar ze mailen toch. En dan moet je inderdaad nog eens afmelden.
Ze winnen zo toch geen klanten bij? Integendeel zou ik denken, het wekt wrevel en werkt averechts. Bij mij toch.
Bertie
Ergerlijk is het ?