Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

… en recensies

Dan zijn nu die beloofde recensies aan de beurt.

De eerste betrof een plots probleem met de oplaadkabel van mijn telefoon. Ondanks dat Luc dezelfde heeft en ik er ene in de auto heb liggen wou ik dat ook zo houden en wou dus een nieuwe er bij.

Zodoende googelde ik de lokale Action en las verbaasd hoe dat filiaal werd afgebroken met echt schrikwekkende recensies over onbeschofte winkeluitbater en tal van negatieve ervaringen.

Ik liep er met de schrik binnen, zocht de kabel, ging even uit de weg voor een erg jonge winkelmedewerker met brede kar die me erg vriendelijk bedankte, trok mijn onbeschoftwerend harnas en begaf me schoorvoetend naar de kassa, waar een man met een -inderdaad- niet glimlachend gezicht die kassa bemande. Ik zei “goeiedag”, dat doe ik altijd. Hij knikte, rekende de kabel, noemde het bedrag, ik betaalde.

Was hij onbeschoft? Nors? Onvriendelijk? Neen. Hij deed “gewoon”. Dat van dat niet-glimlachend gezicht heb ik zo geschreven omdat ik dat ook heb. Hoe vaak werd me al gevraagd of ik niet kan lachen of waarom ik boos ben. Omdat ik nu eenmaal zo geboren ben natuurlijk.

De tweede was iets of wat gelijkaardig. We wilden kasteelbier 0,0%, nadat we dat in het Bierkasteel hadden geproefd. Ik googelde en vond het in een lokale Carrefour en las verbaasd hoe dat filiaal werd afgebroken met echt schrikwekkende recensies over onbeschofte winkelmedewerkers en tal van negatieve ervaringen.

Het rek was leeg. Een erg vriendelijk jonge medewerker is dat bier voor ons in de opslag gaan halen.

Aan de kassa was het gewoon hetzelfde verhaal als hierboven. Een begroeting, het vermelden van het bedrag en wij die betaalden.

Wat willen de mensen eigenlijk nog meer? De rode loper?

Previous

Misverstand en recensies

Next

Ondanks het water van de zee

10 Comments

  1. Hoe groter de verwachting, hoe heviger de afwijzing en kritiek, vooral online.

    • ms

      Ik had de indruk, vooral bij die van Action, dat het een vorm van wraak was. Een paar van die recensies waren haast woordelijk dezelfde.

      Ik ga naar de winkel en moet niet in de watten gelegd worden. Als ze gewoon doen is dat al genoeg.

  2. Ik geef regelmatig recenties, maar breek nooit iets af. Afbreken is nu eenmaal gemakkelijk.

    • ms

      Ik geef geen recensies behalve in uitzonderlijke gevallen, maar die is dan meestal lovend.

  3. Haha, ik herken dat. Ik ben ook zo geboren. Ik kijk altijd heel lelijk hoewel ik eigenlijk zelden kwaad of slechtgezind ben. Het is wat het is hé.

  4. Het is een tijdlang mijn vakgebied geweest. Testen en trainen op ‘klantvriendelijkheid’ door bedrijven. Ben er dus gevoelig voor. Maar ik moet zeggen dat juist die Action-keten positief uit de bus komt. Er zijn vestigingen waar men bijna overdreven aardig is, praatjes maakt, helpt, meezoekt etc. Bij supermarkten is het beeld wel wat anders. Er zitten echt horken tussen kassamedewerkers en ik schreef al eens een verhaal over hoe dat bij de Oosterburen gaat. Daar is het zo mogelijk nog erger. Daar is dus nog wel iets te behalen…

    • ms

      Overdreven aardig moet ik ook niet hebben. Me gewoon mijn inkopen laten doen, even uitleggen als ik al iets vraag, juist afrekenen. Klaar. Een gewone begroeting volstaat

  5. Er zijn nu eenmaal zeikerds (excusez le mot) en die willen gehoord en/of gezien worden.

Laat een reactie achter bij meninggeverReactie annuleren

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén