Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Dode mus

Ik had nog wel iets over wat verkeerd kan gaan te vertellen.

Onze vorige elektriciteitsleverancier, die de prijs verdubbelde, stuurde een e-mail met de eindafrekening. We hadden van hen nog een bedrag te goed -zo à peu près mijn maandelijks pensioen i.e. zowat de twee vakantiegelden en een stukske van de laatste verhoging- dat ze op onze rekening zouden storten.

Als dat waar was was dat mooi meegenomen met de komende werken in het vooruitzicht, maar argwanend als we zijn maakten we ons niet blij met een dode mus.

Een poos later lazen we in de krant dat ze failliet zijn gegaan.

Een paar dagen later hoorde Luc op de radio dat er meerdere mensen, die al eerder opzegden, al maanden op hun tegoed zaten te wachten.

Nog een paar dagen later hoorde Luc op de radio dat al die wachtenden waarschijnlijk nooit één euro zouden zien van hun geld.

Wij hebben onze melding naar de curator gestuurd en verder gaan we daar nu eens niks aan doen of achterna zitten en er ons niet nog een keer zenuwachtig in maken.

We prijzen ons gewoon gelukkig dat we er op tijd weg waren.

Uitgelichte afbeelding:

    Dode Mus van Pieter Gutter.



Previous

Knielen

Next

Traditie

16 Comments

  1. Wat erg. Ik zag het al op tv dat er zo’n toestanden gaande zijn.

    • ms

      Ergens kan ik me niet van de indruk ontdoen dat het opgezet spel was.

      Met de afrekening waarbij ze ons vakantiegeld inpikten en daarna de maandelijkse voorschotten verhoogden waren we erg geschrokken. Ze hadden ons nooit verwittigd dat ons contract het tweede jaar aangepast werd.

      Bij de tweede verhoging -bijna verdubbeling- werden we boos en stapten op.

      Toen kwam het in de kranten en konden we ook lezen dat er bij een andere energieleverancier, die het zelfde had gedaan, onderzoek ging uitgevoerd worden.

      Nu vraag ik me af of ze die eindrekening opgemaakt hebben om aan zulk onderzoek te ontsnappen.

      En eigenaardig genoeg hebben we nooit gedacht dat we dat geld zouden terug zien. Zo een beetje een voorgevoel.

      Wat ergert me een beetje? Dat men de mensen die al maanden wachtten op die terugbetaling niet eerder aan het woord liet. Vele anderen zouden dan al eerder overgestapt zijn en zouden dan nu niet met de gebakken peren zitten omdat ze ineens zonder energieleverancier bij de -dure- netbeheerder terecht kwamen.

      En daar zijn wij dus aan ontsnapt. Het doet me niet echt iets. De boosheid is verdwenen toen wij overstapten.

      Het probleem is dat bij het faillissement ook het bewijs verdween. De eindafrekening in de e-mail is weg. We kunnen dat opvragen bij diegene die hun zaken overnam, de netbeheerder dus. Wij hebben dat niet gedaan. Enkel de curator werd verwittigd. Dat die het uitzoekt.

      De eerste keer dat ik te maken kreeg met een faillissement was een klant. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Dat hebben we toen ook gezien. En diegenen die het moeten opvolgen en regelen komen sowieso te laat.

  2. Vreselijk zoals velen slachtoffer zijn van de mistoestanden bij dd energieleveranciers.

    Stille groet,!

    • ms

      Onze overheid voorziet een tegemoetkoming voor de stijgende energieprijzen. Per gezin krijgen we 30€ voor heel 2022. Alleen … we krijgen die niet. Ze gaan gewoon 30€ minder opslaan in 2022.

      Zoals een of andere komiekeling het ooit verwoordde: “Ik ga zó hard lachen!”

  3. elsjeveth

    Wat een toestanden, regelrechte maffiapraktijken zo te lezen. Schandalig mensen zo te bestelen.

    • ms

      Het is een lachertje. Zoals eerder al verteld, rekenden ze bij ons ook bij voor de mensen met een sociaal tarief.

      Als ik nu het bedrag bekijk dat je aan inkomsten mag hebben om voor zo’n sociaal tarief in aanmerking te komen … 😮

      Vraagske: welk gezin kan er met minder dan 11.000€ toekomen? Per jaar wel te verstaan.

  4. Ongelooflijk dat zoiets mogelijk is. En je kan er in feite niets tegen doen. Gelijk heb je om er zich niet druk om te maken. Het verandert niets aan de zaak.

  5. Wat erg, crimineel bijna. En ja, dat had je eerder willen weten.
    Ik snap het besluit niet verderop te gaan, dat vreet alleen maar en waarschijnlijk voor niets.
    Hier las ik ook van faillissementen waarbij ik dacht: blij dat we niet overgestapt ben.

    • ms

      Wij dus blij dat we wél overgestapt zijn.

      We hebben het schip verlaten vóór het zonk. Het heeft wel een portie van onze eigendom meegenomen, maar we gaan er niet achter duiken.

      😉

Laat een reactie achter bij Matroos BeekReactie annuleren

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén