mske vindt de websites van zowel de NMBS als van de NS erg handig. Ze gebruikt ze dan ook altijd als ze een trein wil nemen. Natuurlijk anders niet, want dat heeft geen nut.
De laatste tijd echter valt haar iets op. De eerste keer begreep ze het niet goed waarom er tussen twee treinen naar één en zelfde bestemming zoveel prijsverschil zat. Tot ze de details ging bekijken. De ene trein reed via Maastricht, de andere via Rotterdam.
Nu heeft ze echter al twee keer een bestemming gezocht en enkel treinen over Rotterdam gevonden. Als ze dan specifiek gaat ingeven dat ze over Maastricht wil, bestaat die verbinding wel en is bijna de helft goedkoper.
Snap je dat? Of zouden ze inderdaad iedereen via Rotterdam willen laten rijden om hen daarna op die dure Fyra te krijgen?
Neen, dat is zelfs voor een wantrouwende geest als die van mske te ver gezocht.
mizzD
Echt wel..en die Fyra, die moet binnenkort zelfs ook naar Brussel gaan rijden.. want de IntercityBrussel, die doodnormale goedkope verbinding tussen NL en B, dié gaat vanaf 9 december afgeschaft worden. Tja..die dure Fyra wordt nauwelijks gebruikt en dús moeten ze wel trucjes verzinnen om de mensen er verplicht in te krijgen hè. Ik maak me er echt boos om..’fyraieus’ kan ik wel zeggen!