Na enkele calamiteiten van het toenmalige Proximus stapten Luc en ik, zo een jaar of tien geleden, over naar Mobistar. Omdat we thuis zo weinig dekking hadden, namen we dan ook een prepaid kaart.
Nu deed zich het omgekeerde voor. Ik stapte in Oostende bij Mobistar binnen en werd, bij manier van spreken, met open armen ontvangen. Er was namelijk niemand in de winkel.
Ik legde even uit waar het over ging want ik moest nu een nanu-sim hebben en ik zei ook dat ik al mijn contacten op die nieuwe simkaart wou. En ik wou geen internet.
Dat was, volgens de in opleiding zijnde medewerker, geen probleem. Met zo een prepaid kaart kon ik sowieso niet op internet. En die contactpersonen overzetten zou me iets van een 4à5€ kosten, wat ik met graagte zou betalen. Ik had geen zin om dat nog eens manueel te gaan doen.
Er kwamen klanten de winkel binnen. En ineens, ging niets meer. Er was iets fout met mijn oude sim-kaart, die gegevens zaten blijkbaar in de gsm en hij kon verder niets doen. Hij gooide alles door elkaar in het doosje en sprak de volgende klant aan.
Ik zei dat ik toch éérst nog mijn zaken wou opbergen. Ik zie me nog niet over straat lopen met een doos waar twee telefoons, enkele kabels en een paar simkaarten los in liggen.
De volgende dag kreeg ik een sms, zeggende dat mijn belkrediet beneden 3€ was gezakt (1,75€), wat me verwonderde. Thuis had ik nog 10€ gehad.
En twee uur later, zonder dat ik ook maar iets had gedaan, had ik maar 0,50€ meer.
We reden terug naar Oostende, we zouden in dat andere Mobistarwinkeltje binnenstappen, dat waar we tien jaar geleden ook al waren geweest. Dat was er blijkbaar niet meer.
Wat was daar wel? Een Proximus. Als dat geen teken aan de wand was.
Blijkbaar staat internet in een nieuwe smartphone standaard ingeschakeld en liep het geld als water de ether in. Al bij al had ik geluk dat er niet meer dan 10€ op die kaart had gestaan.
We hebben de klok tien jaar teruggedraaid, wat de mobiele telefoons betreft dan toch (jammer genoeg bestaat er geen app die mij 10 jaar jonger kan maken).
We hebben terug een abonnement en bovendien zijn alle gegevens correct over gezet.
Gettie
De klant is blijkbaar niet overal koning!
ms
Ik wil niet eens koningin zijn, maar een klein beetje klantvriendelijkheid is, volgens mij, toch niet te veel gevraagd.