1.900 buiten
1.250 binnen1
We willen de transformatie van Proximus versnellen om de uitdagingen van de toenemende digitale wereld aan te kunnen en de toekomst van het bedrijf veilig te stellen.
Hoe datte? Niet genoeg moeite, tijd en geld geïnvesteerd in het bijscholen van het personeel dat ze hadden?
Zouden die 1.900 die buiten moeten de kopstukken zijn die al die jaren het maar op zijn beloop hebben gelaten?
Of is het zo dat het personeel niet wilde bijscholen? Dat zou je kunnen concluderen bij het lezen van nog maar een reactie van het bedrijf zelf2. Of doet het eerder aan als een stuiptrekking om toch maar het gelijk te halen?
Het staat buiten kijf dat het digitale landschap veranderd is, maar -eerlijk is eerlijk- wat sommigen bij Proximus goed kunnen is je -tot in den treure- behandelen als hun demente oma maar er verder zelf niets van bakken.
En dan valt mijn oog donderdagavond op een artikel waarin staat dat ze het ook over lagere prijzen en meer data zouden hebben3 …
Hm ja, waarschijnlijk is het daarom dat ons Tuttimus pakket sedert 1 januari met 2€ per maand is opgeslagen.
En ja, Luc mort. Ik mor al langer als ik de prijs van dat pakket bekijk met het bedrag van mijn zelfstandigenpensioen in mijn achterhoofd.
Maar waarom mort Luc nu? Omdat wij per maand maar een aantal mobiele GB’kes hebben ten overstaan van een onbeperkt aantal vaste, een onbeperkt aantal gratis sms’en maar wel een beperkt aantal belminuten, die je zo kwijt bent als je naar een -al onze medewerkers zijn in gesprek- instantie belt.
Om te eindigen wil ik eigenlijk benadrukken dat wij altijd content geweest zijn van Proximus. Dus steek geen heel discours pro hun concurrenten af. Daar lazen we ook al genoeg negatieve commentaren over. Het gras is niet altijd groener aan de andere kant.
Zelfs aan één kant is het niet overal even groen.
1 Het Laatste Nieuws
2 Het Laatste Nieuws
3 VTM – url: https://nieuws.vtm.be/vtm-nieuws/binnenland/lagere-prijzen-en-meer-data-waarom-proximus-moet-veranderen
Matroos Beek
Ik volgde dit niet echt omdat ik in NL woon. Het is hier ook wat… maar van mijn smartphoneabonnement ben ik best tevreden. Iedere maand 20 euro en ik kan er alles onbeperkt mee doen op gebied van surfen op internet, bellen en smsen. Geen zorgen in overschrijden van een limiet, óók niet als ik heen en weer de grens ga, wat ik dus drie keer per week doe.
ms
Mobiel hebben wij elk 3GB, 120 belminuten en onbeperkt sms’en voor 15€/maand.
We telefoneren haast nooit maar hebben alle twee al eens méér dan die 120 minuten gehad elk voor het regelen van elk één zaak.
Telefoneren naar bepaalde firma’s is altijd betalend. En over die kosten buiten het abonnement is Luc niet te spreken omdat we 1.000 gratis belminuten van de vaste lijn enkel kunnen gebruiken nà 17u en en tijdens het WE endus niet tijdens kantooruren.
Bertie
Hier kan ik maar over één ding meepraten: het doorschuiven an de telefoon. dat is van alle tijden en grote telebedrijven.
Gelukkig heb ik al heel lang niet nodig gehad. (afkloppen!)
ms
Wij telefoneren zo goed als nooit, maar in oktober hadden we twee gevallen en ja lap! We zaten er over.
En dan te weten dat we een heel pakket nemen, omdat het goedkoopst uitkomt, maar dat in dat pakket een resem TV-zenders zitten die wij niet bekijken, 1.000 minuten vaste lijn die we niet nodig hebben en onbeperkt internet via de modem.
Daar vindt Luc, dat ze toch een ietsiepietsie konden verschuiven naar dat mobiel abonnement. Maar daar zit het hem juist, Dat mobiel abonnement staat los van het andere en is in die mate gelinkt dat we dankzij dat volledige pakket toch die 3GB hebben, anders was het minder.
En efkes een mobiel abonnement in Nederland bij de Matroos Beek’s provider nemen, zou misschien wel kunnen, maar dat mag dan weer niet.
Bertie
Ik dacht dat dat wel één geheel zou zijn. Op deze manier verdienen ze meer?
Zelf heb ik voor Internet en tv twee verschillende abonnementen, resp. KPN en Ziggo.
Is duurder maar ik wil niet anders.
ms
De TV en het internet en de vaste lijn zitten in Tuttimus. Ik zou moeten nakijken of er één gsm bijzit, dat weet ik niet vanbuiten, maar ik denk het niet. Dus die twee smartphones komen daar nog eens bij met als voordeel dat we elk 3GB i.p.v. 1,5GB hebben.
Luc is al aan het bekijken of het gesplitst niet goedkoper kan, maar de recensies van de anderen zijn zo negatief en als iets goed werkt moet je niet zomaar gaan veranderen.
En voor mij is de helpdesk van Proximus een groot pluspunt. Daar helpen ze je echt wel. Heel af en toe heb je dan wel eens een ellendig lor aan de lijn. Maar dat wordt wel op afdoende wijze rechtgezet. Maar gaat dat nog zo zijn met 1.900 mensen minder?
Luc
Bevat bovendien 1 maal gratis Norton Security, 5 maal Norton aan 5€/maand.
We sparen punten voor aankopen in bepaalde winkels of voor bioscoopticket.
Dienst anonieme oproepweigering op vaste lijn.
Slimme diensten.
1 gratis film/maand (nog nooit gebruikt)
Bertie
Ieder zoekt uit wat hij/zij het voordeligst vindt of wat het beste uitkomt. Alles bij 1 provider is absoluut het voordeligst, zegt men.
Ooit had ik problemen met KPN. Geen internet, geen vaste telefoon en geen smart.
Het duurde ongeveer anderhalve week voor ze de fout vonden. Hadden we ook geen TV gehad, had ik echtgenoot naar een gesticht kunnen brengen.
Norton heb ik apart, een aanbieding van € 10 voor een jaar.
ms
De Norton zit sowieso in mijn abonnement, van de 5 andere gebruikt Luc er twee. Moesten we die op de gsm willen hebben zouden ze alle vijf in gebruik zijn.
Ze willen nog méér winst, maar als ik de prijzen van Matroos Beek en die van jouw Norton zie, dan zijn we hier toch al betoeterd genoeg. Het is wel algemeen geweten dat België bij de duurste is natuurlijk.
francky spruytte
Die ontslagen zijn geen goede reclame voor proximus. Ik vrees voor de toekomst van dit bedrijf.
ms
Zo lang ze voor het grootste deel van de staat zijn, zal het waarschijnlijk zo een vaart niet lopen. Goed in het oog houden …
elsje
Soms is het gras zelfs bruiner aan de overkant. Helaas kom je daar vaak pas later achter.
ms
Juist dat doet ons twijfelen of we niet beter gewoon met hen voortgaan.