Op vijf april krijg ik een e-mail die me vertelt dat mijn jaarabonnement is afgelopen maar als ik een maandelijkse domiciliëring kies krijg ik korting. Ik wil dat, dat had ik vroeger bij hen ook.
Daarvoor dien ik een mandaat op te maken. Ik wil dat doen maar schrik me rot als blijkt dat ik dat via Twikey moet doen. Ik sla tilt want wie is Twikey? Een rare kabouter? Of een oplichtende kobolt?
Ik ga googelen en ja, het erkend. Ik ga alle gegevens na. Die zijn juist. Ik maak dat mandaat op en e-mail dat terug.
Op elf april krijg ik een schrijven -gedateerd 5 april- in de bus met, jawel de melding dat mijn jaarabonnement is afgelopen maar als ik een maandelijkse … en patati en patata.
Daarvoor dien ik een mandaat op te maken. Ik schrik me rot want ik deed dat dus al en wil dat geen tweede keer doen.
“Dat wordt telefoneren” zeg ik tegen Luc, die daar geen gras laat over groeien.
Gewoontegetrouw duurt het lang eer hij iemand aan de lijn krijgt.
Hij legt het probleem uit, de man antwoordt dat dat de normale procedure is: eerst een e-mail, daarna een brief.
Luc zegt dat dat maar een rare procedure is, het werkt verwarring in de hand.
“Heuh?” loeit de man.
“En dan nog Twikey” zegt Luc “maar weer een nieuwe betaaldienst waar er al zoveel zijn”.
“Heuh?” loeit de man.
“Nog nooit van phising gehoord” vraagt Luc.
“Heuh?” loeit de man.
“Hoe gaan wij nu weten of het in orde is?” vraagt Luc.
“Als het geld op onze rekening staat” zegt de man.
Dat is dus pas eind mei, want ons jaarabonnement loopt pas in mei af.
“Heuh?” loeien wij.
Suskeblogt
Het is inderdaad soms verwarrend. Ik begin ook meer en meer wantrouwig te worden met al die mails en brieven. Een mens kan niet voorzichtig genoeg meer zijn.
ms
Inderdaad niet. Hoe meer veiligheid ze willen inbouwen, hoe onveiliger het allemaal aanvoelt.
Bertie
Jeetje, wat een gedoe weer. Je beschrijft het grappig maar het is verre van dat.
Straks gooien ze er ook nog een app achteraan…
ms
Eens het probleem van de baan kan ik er wel om lachen maar het is niet zo gezond voor mijn zenuwstelsel.
Een andere kwam met een app af, met tweestapsverificatie. Ik kon nergens meer inloggen.
Gelukkig hebben zij dat zeer snel opgelost. Want de boze woorden hingen al in de lucht.
elsjeveth
Verwarring alom. Hopelijk is er nog iemand die het begrijpt 🙂
ms
Het zit zo gecompliceerd in elkaar allemaal dat ze steeds een uitleg kunnen voorleggen waarom de klant in fout is.
elsjeveth
Wij zijn af en toe ook behoorlijk de weg kwijt in procedure land nu we onze verhuizing naar een andere gemeente en provincie aan het regelen zijn. Af en toe de wanhoop nabij
ms
Ze hebben het nochtans altijd over vereenvoudiging. Maar het is gewoon hopeloos.
Matroos Beek
Reageren blijft omslachtig … en ik krijg geen berichten in mijn reader …
ms
Bizar …
Matroos Beek
En nu ben je er plots weer. Joepie!
ms
👍