Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Lap! Daar hebt ge’t!

Iedere woensdag avond komen Slow en mske met de trein van Tienen naar Landen. Iedere woensdagavond vult mske braaf twee lijntjes van de Key Card in. Op meer dan een jaar tijd hebben ze drie keer een controleur gezien.

Er is de vrouw die ook naar Landen komt. Soms zit ze in dezelfde wagon, soms zien Slow en mske haar niet.

Twee, of misschien drie, weken geleden kwam de controleur. De vrouw stak een paar munststukken omhoog.

Slow ze: “zie je hoe je dat moet doen? We hadden al veel kunnen uitsparen”.

En deze week lezen we dat de NMBS daar eens korte metten mee gaat maken.

Nu gaat natuurlijk iedereen op zijn achterste benen staan, maar eigenlijk is het maar een logisch gevolg. Al stoort de algemeenheid van de maatregel mske ook wel een beetje want zij weet niet meer wanneer de loketten hier open zijn, soms zijn die zomaar dicht. En die automaat? Die heeft ze ook al dikwijls defect geweten.

Zoals altijd! De goei moeten het weer met de slechte bekopen. Zwartrijders gedomme!

Previous

Amke wordt groot

Next

Met belgerinkel naar de winkel

10 Comments

  1. Ik vind hun maatregel overdreven. Begrijpelijk dat ze het zwartrijden willen tegengaan, maar dat ze dan eerst al eens voor automaten zorgen die werken, en waar je ook tickets voor over de grens kan kopen. Plus dat het idd ook altijd kan zijn dat je geen tijd had om naar het loket te gaan..

    De nmbs wil gewoon weer voor de zoveelste keer ergens geld uit kloppen…

  2. Is hier zo gewoon niet hoor, dat je op de trein nog een kaartje koopt…als je zonder kaartje in de trein zit, ben je gewoon een zwartrijder en krijg je een flinke boete óp de ritprijs..ik dacht dat het €35 was! Ik vind ze bij de NMBS nogal coulant…Belgen zijn duidelijk een stuk braver dan Nederlanders!
    Maar dat de goeden altijd onder de kwaden moeten lijden is een feit..en dat is iets dat me ook vaak kwaad maakt.

  3. ms

    Hier zaten normaal loketbedienden, maar sedert een poos hangt daar af en toe een mededeling dat wegens een tekort aan personeel het loket gesloten is.

    Soms (toch als ik een ticket wil nemen) zijn die automatien buiten werking.

    Je moet dan de controleur gaan opzoeken, wat ik al dom vind. Zie je, je moet zélf al een deel van het plezier van je treinreis opofferen om te gaan zoeken. Je zou verdorie korting moeten krijgen als je dat doet.

    Velen doen het dus niet en wie niet waagt niet wint, wij betalen, zij niet. En nu ga je zien … wie gaat de pech hebben om eens voor een gesloten loket te staan met een kaduke automaat ernaast? Jawel.

  4. Loketten zijn hier op de kleinere stations al helemáál niet meer…alleen maar automaten…en die werken inderdaad soms niet…dan zit ik met toegeknepen billen in de trein, want een conducteur? weet niet eens waar ik die zou moeten zoeken!
    Ik koop altijd gewoon liever een kaartje hoor, want dan zit ik geruster..ik ben niet zo’n held. En bovendien: voor een dienst moet je net zo goed betalen als voor een produkt..en winkeldiefstal doe ik ook niet aan. Maar inderdaad…degene die wél netjes een kaartje willen kopen zullen vast wel weer de eerste zijn die die boetes gaan krijgen…zo gaat het toch altijd?

  5. ms

    De kleine stationnetjes noemen ze hier nu stopplaatsen en daar is er, volgens mij, helemaal niks meer. In Neerwinden is er zelfs helemaal geen station meer.

    Landen is niet echt een groot station maar toch geen kleintje ook niet.

    Voordeel is dat wij meestal met een K-card of een Rail Pass rijden of met de tickets van het Kruidvat.

    Maar in het weekend nemen wij meestal wel een ticket aan het loket, omdat veel bestemmingen dan goedkoper komen dan die Railpass.

    Het zal oppassen geblazen worden. Misschien best de dag voordien al het ticket gaan kopen, al kan je die tickets pas vanaf ’s vrijdagsavonds kopen en dat het net in de namiddag is dat er soms niemand aan dat loket is.

  6. Dat is pech hebben!Mss tickets aanschaffen via internet?

  7. bea

    7euro extra…als zwartrijders ook maar 3 keer op meer dan een jaar tegen een controleur opbotsen, komen ze er toch nog goedkoop vanaf.

  8. De Nmbs doet neits andes dan besparen en allerlei diensten

  9. De Nmbs doet niets anders dan besparen en allerlei diensten afschaffen en wie is er daar de pineut van? Juist de reizigers.Ik heb al meerdere keren gezien dat mensen met een kaart en stylo in de hand zitten.Komt de controleur niet langs dan hebben ze weer al een rit uitgespaard.Zien ze de man of vrouw afkomen dan vullen ze vlug de datum in op die kaart.Dat is bewust misbruik maken /zwart rijden!!Ik heb nu wel het geluk dat het station hier altijd open is en je altijd een kaartje aan het loket kan kopen.En als 65+ is dat autmatisch een heen en terugreis ticket.En ik moet eraan toevoegen dat er altijd controle is op de lijn .Naar Limburg was dat tot 3 keer toe!!Ik heb daar helemaal geen probleem mee.Verschillende keren heb ik gezien dat er iemand een boete moest betalen wegens zwart rijden en de controleur was dan nog elke keer zo vriendelijk om enkel een soort toeslag aan te rekenen.

  10. ms

    Ik heb nog nooit een boete weten geven al heb ik zo goed als telkens als wij met de trein reizen al geweten dat de conducteur tickets uitschrijft. Sommigen zeggen dan wel dat “in het vervolg” er wel sancties komen.

    Ze zouden beter de sullen belonen, zoals bv. een volle Key Card is één Key Card rit of een volle Rail Pass is één Rail Pass rit gratis of zoiets.

Laat een reactie achter bij mizzDReactie annuleren

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén