Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

De geruststelling

Nu we grappen kunnen maken over de Fyra, wat zou je er anders mee doen, er om janken brengt ook geen aarde aan de dijk, gaan we het ook eens over nieuwe treinstellen hebben, maar andere.

Slow en mske hadden het treinstel gezien, van binnen ook, toen ze van Antwerpen richting Noorderkempen reden. Een nieuw model, zonder tussendeuren. Geen gedoe meer, je kon zo de ganse trein doorlopen. Blijkbaar was die trein ingeburgerd op dat traject want, toen ze terug naar huis kwamen, was het dezelfde trein.

Gisteren morgen namen Slow en mske de trein naar Antwerpen-Centraal. Ah ja, die passeert in Tienen.

Slow zei: “hé, dat is ook zo een nieuw model”. En ja inderdaad. Deze trein rook zelfs nog naar nieuw en mske haalde nog een van de pluisjes van het naaien van de kussens van de stoel.

In Neerwinden stopte de trein en bleef even staan. De conducteur kwam met een vaartje door de gang naar voor en liep daarna over het perron schuddekoppend terug naar achter. In Ezemaal, stopte de trein, zoals een trein normaal stopt en vertrok ook weer, zoals een trein normaal ook weer vertrekt.

Net toen Slow en mske in Tienen wilden afstappen kwam hij er aan. “Een nieuw speelgoedje?” vroeg Slow.

“Nog niet optimaal” zei de conducteur “in Neerwinden gingen de deuren niet goed dicht”.

“Kinderziektes” zei Slow “dat komt wel goed. We hebben al met zo ene gereden”.

Previous

De duistere drank

Next

Salamander

7 Comments

  1. Kinderziektes moeten uitgroeien. De laatste tijd hoor je dat veel dat treindeuren open blijven staan. Maar dat is nog iets anders dan niet goed willen sluiten, ik neem aan dat ze uiteindelijk toch dichtgingen voor vertrek?

  2. Die verbindingsdeuren..zijn die niet om de trein een (flauwe) bocht te kunnen laten nemen? Dan zijn die nieuwe zeker wel voor erg rechte trajecten?
    Het is als met alles tegenwoordig..zo degelijk als vroeger wordt er niks meer gemaakt hehe.
    ( en zo erg als die Fyra kan het nooit zijn! )

  3. Ja maar die deuren die bleven open staan was in oude treinstellen.

    Maar deze treins zijn wel erg prettig om mee te reizen, erg comfortabel en dus geen gedoe met die deuren tussen wagons.

    Vermits ze het zelf konden oplossen daar in Neerwinden, zal het nog zo erg niet geweest zijn.

  4. Dag mske!

    Ik heb ze nog niet gezien!
    Dat zal wel zijn als die tussen schotten eruit zijn om van de ene treinwagon naar de andere te gaan en dat wiebelt zo zal het veel makkelijker zijn voor oudere mensen en voor ons ook voor iedereen!!!
    Dieje Fyra dat is een rammelkar zeg! en dat is nieuw !! ge zou het niet zeggen!!!
    Ben benieuwd naar de nieuwe wagons!!!
    Lieve winterse woensdag groetjes annemarieke, x

  5. ( hou het kort -)

    spijtig zijn ook die goede flessen leeg ;;;

  6. Treinen met deuren die niet goed dicht gingen of helemaal niet. Tiens, toch bij de NMBS niet zeker

  7. Kan er tegenwoordig niks meer gemaakt worden dat goed werkt en degelijk is? En dan bedoel ik niet enkel de trein maar nu ook al de vliegtuigen !!

Wat denkte daarvan?

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

%d bloggers liken dit: