Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Het is gevlogen met de wind

Als je met de trein wil rijden en je kiest voor een goedkopere manier dan kan je of een Rail Pass of een Key-card nemen. Die vul je netjes in, vóór je op de trein stapt. Of dat zou je moeten doen als je niet wil overhoop liggen met een veel te snel passerende conducteur. Maar onder ons gezegd en gezwegen, wat gebeurt er als dat regelke geschreven is en die trein komt niet?

mske schrijft het dus ook niet thuis. Ze schrijft het op het perron, als ze de borden heeft gecheckt en geen meldingen ziet van afgelastingen of andere onaangenaamheden.

Op zulke momenten heeft ze ook al wel eens gedacht: “straks waait dat hier weg”. Wat het gelukkig nog niet deed.

Maar deze week zagen ze het wel vliegen. Dat van iemand anders natuurlijk. Slow stootte mske aan terwijl hij zei: “haar ticket ligt op de rails”. En dat vijf minuten voor die trein moest komen.

De jongste van de twee vrouwen zette het op een lopen, dook de catacomben van Tienen in en vloog de wachtzaal in.

mske zei: “ik zou toch direct naar de stationschef gerend zijn”. Maar die kwam er al aan, verwittigd waarschijnlijk door iemand van het loket.

Ondertussen werd de trein van Slow en mske al aangekondigd. Beide treinen, die naar Landen en die vanuit Landen, zouden samen in dat station moeten aankomen, maar die vanuit Landen heeft de laatste week chronisch vertraging blijkbaar.

mske dacht al dat ze met een tweede verhaleke met een open einde ging moeten op de proppen komen. Maar met een sprong alsof hij nog 20 was, hupte de stationschef van het perron op de sporen en stapte richting betonblok dat blijkbaar dienst doet als opstapje … en dat met de trein richting Landen al in de bocht.

Zelf van dat perron springen om dat stuk papier met zelfmoordneigingen te gaan redden zou sneller geweest zijn, maar dat mag dan weeral niet.

Previous

Van alles

Next

Het kan verkeren

4 Comments

  1. bea

    Zou het tellen als arbeidsongeval als het was misgelopen?

  2. ms

    Dat weet ik niet, maar persoonlijk vond ik het minder gevaarlijk op het ogenblik dat het wegvloog want toen waren nog alle lichten rood, terwijl onze trein wel al in zicht was toen die kerel nog doodgemoedereerd richting trapke liep.

    Maar als ze toelaten dat mensen voor zoiets op de sporen springen, weten ze wél waar het begint maar niet waar het eindigt. Best begrijpelijk dus allemaal.

    Al heb ik wél al knullen over die sporen zien lopen ’s avonds laat en dat omdat ze geen zin hadden om door die catacomben te crossen.

  3. Tja dat was misschien een impulsieve reactie ,maar eentje die toch wel gevaarlik was.

  4. Tjaa..hij zal gedacht hebben dat ie er verstand van had? sommige mensen denken dat er, wat hun werk betreft, hen niks kan overkomen..dat ze alles onder controle hebben..beetje stom.

Laat een reactie achter bij beaReactie annuleren

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén