Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Vuile was in aanbieding

Ik deed het hier wel al meer uit de doeken, ik winkel op het internet als het zaken betreft die je niet zomaar in de Colruyt, het buurtwinkeltje over de berg of één van de andere supermarkten in de buurt kan kopen.

Kledij valt daar niet onder, niet onder de lokale winkeliers en ook niet onder bestellen op internet. Als we dat nodig hebben gaan we gewoon naar Hasselt of naar Leuven. Het kan soms ook wel eens Antwerpen zijn, in combinatie dan met het snoeien van mijn weelderige haardos.

Maar ik vroeg het me toch zo af en toe eens af hoe dat in zijn werk gaat bij dat gratis terugsturen.

Het blijkt dus wel goed te zijn voor de online winkels ook. Wil dat zeggen dat alle teruggestuurd ondergoed en sokken niet als verloren worden beschouwd? Worden die gewoon aan de volgende besteller geleverd?

Het is maar een gewoon een vraag hoor. Maar ik zou me toch constant lopen afvragen hoeveel er al hun voeten in mijn nieuwe sokken hebben gestoken, vraag die me zou blijven achtervolgen waardoor ik die zelfde sokken uitermate vies zou gaan vinden. Ik gebruik nu sokken als voorbeeld omdat ik zelfs niet verder wil denken.

Dat is niet de reden waarom ik geen dingen die ik moet aantrekken op internet koop. De echte reden is dat ik die wil passen. Sokken pas ik niet, daarvoor pas ik nog altijd de truc toe die ik als kind al leerde.

Het is al erg genoeg dat bepaalde ketens zogenaamd nieuwe toestellen verkopen terwijl ze dat duidelijk niet zijn. En ze mogen dan nog beweren dat gerenoveerd even goed is als nieuw, nieuw zijn ze niet. Gewoon oplichting dus, aangezien die gerenoveerde toestellen normaal veel goedkoper verkocht worden.

Gratis terugsturen wordt eigenlijk een beetje het risico lopen om tweedehands te kopen maar aan de volle pot.

Previous

Beetje naïef

Next

Hoe ouder hoe hipster

6 Comments

  1. Grove oplichterij. Het gebeurde een van onze kinderen ook met een ‘nieuwe’ computer, een van de eerste, nota bene. Het zou een fabrieksfout zijn, aldus de verkoper.
    Bij kleding weet je het niet. Koop daarom geen ondergoed online ?

    • ms

      Fabrieksfout? Ze kunnen het nogal uitleggen, maar als er foto’s of bestanden van een bestaand persoon opstaan, wil dat zeggen dat dat bestaand persoon die er op heeft gezet.

      Ze hebben dan toch al onderdelen uit een oudere computer gehaald.

      Ik ga voor zulke toestellen naar CoolBlue ter plaatse. Zijn ze niet voorradig in de winkel, worden ze opgestuurd. Maar ook dat sluit bedrog niet helemaal uit.

      • De winkelier kon er misschien idd niets aan doen, hij krijgt zijn artikelen aangeleverd..
        Er waren kleine dingetjes die als popup tevoorschijn kwamen. Alsof er gehackt was.
        Ze kreeg een nieuwe en die was gelukkig helemaal goed.

        Met auto-onderdelen liep je vroeger ook dit risico, gewoon onbeschoft.

  2. Ik pas ook liever. Dus ook hier geen online kledij. Ik vind het wel gemakkelijk om boeken en zo online te kopen, zie je meteen of ze voorhanden zijn. Jammer dat leveringskosten uit Nederland soms nogal duur zijn… Sowieso iets raars die leveringskosten. Ik zie er geen lijn in.

    • ms

      Boeken koop ik meestal bij het Boekenfestijn.

      Calvin and Hobbes heb ik ook besteld bij Bol.com, waar ik ook al eens witgoed bestelde. Maar blijkbaar worden via hen nu ook nepartikelen verkocht.

      Ooit bestelde ik wel eens een boek in Nederland en om die dure verzendkosten niet te moeten betalen werd het boek geleverd bij een Nederlandse collega.

      Post naar Nederland is trouwens ook duurder ondanks de eenmakingspolitiek van de EU.

  3. Ik koop kleding online maat was het eerst. Denk dat je maar niet aan al die handen die het al doorgegaan is moet denken.

Laat een reactie achter bij villasapphoReactie annuleren

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén