Of het één met het ander te zien heeft, dat weet ik niet, maar in elk geval zei Slow vanmorgen tegen mske: “ik heb de modem manueel moeten opstarten”. “Oh neen” dacht mske. De oorzaak waarom mske “oh neen” dacht, heb ik al eens verteld maar ik ga dat nog eens doen, anders moeten we dat weer gaan zoeken waar dat stond.
Slow en mske kwamen hier wonen en hadden een andere aansluiting dan in het wat-was huis, dus moesten ze een andere modem kopen.
Na een pozeke begon die modem eigenaardig te doen en nog geen volle maand na het vervallen van zijn garantieperiode blies hij zijn laatste adem uit.
“Dat was abnormaal” gaf Belgacom toe, maar ze konden hem niet vervangen, want het model bestond niet meer. Okee, okee, ze hebben een gunstige prijs gemaakt voor een nieuwe modem, die eerst naar volle behoren functioneerde maar dan ook ineens raar begon te doen, zo iets vóór het verlopen van zijn garantieperiode. Slow of mske moeten namelijk telkens op connect gaan duwen op een bepaalde modemwebsite als die blijkbaar uitvalt.
“Zo niet” dacht mske en ze belden op. Die mensen zagen niks en stuurden iemand langs. Die zag ook niets op zijn machineke dat ik weet niet wat kan zien. Die modem ligt volgens dat bakske nooit uit. “Jamaar” zei mske “straks is die weer kapot en ik vind het niet kunnen dat we alle jaren een modem zouden moeten kopen”. En wat bleek? Had de man het model bij zich gehad, had hij de modem omgewisseld voor een model waar je nooit last mee krijgt, maar ja, hij had hem niet in voorraad. Sedertdien moeten Slow en mske nog altijd op connect gaan klikken.
Dat was dus deze morgen niet gelukt en Slow had de modem eerst efkes afgezet en terug opgezet en dat machien schoot in actie. “Oef”. Hij had het ganse buro al verbouwd, bij manier van spreken dan, hij had de telefoon al bij hem genomen en het boek met alle nodige gegevens er in.
Niet verwonderlijk dat mske “oh neen” dacht newaar …
Wat denkte daarvan?