Wizzewasjes

Te lezen en te zien

Essentieel

Ik heb het al niet begrepen op recensies schrijven en nu komt er nog een goeie reden bij namelijk dat je, als je goede reclame maakt, de volgende keer zelf gezien bent.

Het eerste was “Les 100 ciels”, daarmee verwijzend naar hun locatie maar ook naar “L’essentiel”. Het was het hotelletje dat we boekten toen we vijf jaar geleden naar Saint-Hubert gingen. Het was relatief nieuw en alles wat wij ons maar konden wensen. Anderen hebben misschien minder essentiële wensen dan wij, maar wij waren content en besloten dat we eens een weekendje in de streek zouden gaan wandelen.

Het kwam er nooit van, mede doordat “Les 100 ciels” altijd volgeboekt was op de weekends die ons pasten. Misschien het hotel zelf niet, maar wij vinden het ook belangrijk dat we dat via boeking puntje kom kunnen doen, het geeft me een gevoel van zekerheid.

Gelukkig schreef ik geen recensie, maar anderen deden het wél.

En dan was er een maand later, onze eerste boeking in Bled, geweldige locatie, aan de rand van het meer, boeking die ik afzegde omdat ik ze maakte in een opwelling nadat we met kerst en nieuw alleen hadden gezeten en we uiteindelijk besloten dat we in de winter toch niet zover wilden gaan rijden. Later ben ik meerdere keren gaan kijken, vergeefs. Ze waren volzet. Het was niet dramatisch, we vonden een geweldig alternatief.

Gelukkig was daar geen recensie nodig, maar anderen schreven ze wél.

Vorig jaar in mei gingen we naar de Eifel, prachtlocatie, geweldig rustig, een enorme meevaller. We spraken met de eigenaars af dat we een goeie recensie zouden schrijven, we spraken met de eigenaars af dat we zouden terugkomen … dat wilden we. Alleen hebben ze bij de prijs van vorig jaar nog eens de helft daarvan bijgelapt. De uitleg: er is rond die periode enorm veel te beleven en dus kunnen ze de aanvragen niet bijbenen.

Goeie recensies schrijven is niet alleen het onvermijdelijke opstel na een uitstap, maar het bezorgt je dan soms wel een opgelaten gevoel en mag je weer van nul herbeginnen.

Previous

En … actie!

Next

Waarom Luc ne krak is

10 Comments

  1. Niet leuk… ☹️

    • Eigenlijk voelde ik me een beetje gebruikt na het lezen van de mail, net of wij enkel daar waren om te testen. En al begrijp ik hen wel, ik zou dat anders aangepakt hebben.

      Maar ja, ik ben het kieken dat nooit rijk zal worden.

  2. De helft er bij van vorig jaar ? Da’s triestig.
    Geen idee of ik een recentie zou schrijven over een hotel ofzo.

    • Ze vroegen het, omdat ze nieuw waren.

      Het argument dat het zonder boeking puntje kom goedkoper zou zijn hebben wij al lang als nonsens geklasseerd. De enigen die daar beter van worden zijn de aanbieders. Die moeten dan hunne percent niet betalen.

  3. Dat ze het zelf vragen, vind ik ook niet fijn. Zo’n recensie moet uit jezelf komen, tenzij je het doet voor de kost.

  4. Ik zou me ‘n beetje belazerd voelen.
    Zelf schrijf ik ze nooit, al dringen winkels er altijd op aan.

  5. elsje

    Soms ben je zo tevreden en wil je dat graag met andere mensen delen. Dan vind ik een recensie schrijven prima.

    • Neen hoor. Dat een ander het ook maar zelf uitzoekt.

      Wij hebben nu elders geboekt. Wat het wordt valt af te wachten, het ziet er goed uit maar als het dat ook is, zal ik het zeker niet in een recensie zetten.

Laat een reactie achter op Matroos Beek Reactie annuleren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

%d bloggers liken dit: