Dinsdag voormiddag was er een mail met een urgentie binnen gekomen. mske zei dat ze die urgentie onmiddellijk stante pede ging doen. Zodoende was het zaakske op minder dan een uur geklonken.
Was het een voorgevoel geweest van “nu of niet meer” of was het gewoon toeval dat om iets voor twaalf Slow zei: “het internet ligt uit”. Ze probeerden skynet te bellen, ze probeerden Belgacom te bellen. De computerstem van Belgacom die zei dat ze momenteel niet in de mogelijkheid verkeerden om de communicatie te beantwoorden stelde mske al gerust, het was dus niet hier.
Wat later vernamen ze van een andere bron dat het wel degelijk een grote panne betrof en mske was blij dat ze die urgentie direct had afgehandeld.
Om half twee was alles terug in orde. Daardoor konden we in de internetgazet lezen dat tal van klanten van Belgacom door de zware panne geplaagd waren geweest. Wat mske eigenlijk stoorde … niet de panne, niet de onbereikbaarheid maar wel de commentaren die ze bij het artikel las. Zijn de mensen nu op hol geslagen? Alles gaat toch eens kapot … om daar nu zo een heisa over te maken. Het is niet leuk maar verdorie nog aan toe, het lijkt wel of zagen en klagen de nationale hobby geworden is.
Al keken we wel wat verbaasd bij het lezen van:
“ik werk bij belgacom, hier zegt men dat wij telefonisch niet bereikbaar waren vanmiddag, dat waren we wel, natuurlijk waren onze lijnen overbelast als alle kleine kwelers zoals jullie ons massaal beginnen opbellen.”
Als er zoiets voorvalt zou iedereen beter zijn bebbel houden.
olive
maar ja, je wilt toch weten waar het probleem zit…
of je wel of geen actie moet ondernemen
ms
Oei, misleidend ? Want dat is nu precies wat ik bedoel. Wij hebben ook gebeld en wel degelijk een bericht gehoord dat ze ons wegens omstandigheden niet te woord konden staan.
Ik bedoel eigenlijk al die commentaar achteraf, die is voor niks nodig.
magda
och daar maak ik me niet druk over. Drie namiddagen na elkaar viel internet een paar uur uit. Ik heb internet natuurlijk niet meer nodig voor mijn werk ,want dan zou het pas vervelend worden.
Ik heb wat anders gedaan zoals gaan fietsen met het mooie weer.En achteraf kreeg ik een mailtje binnen met de excuses dat ze aan het werken waren … Dat is toch lief van Belgacom!
De mensen moeten eens leren beseffen dat we ons allemaal erg afhankelijk hebben gemaakt van electronica en andere toestanden en dat dit allemaal wel eens kan haperen!!
Han
Als de televisiekabelaar een probleem heeft zetten ze dat op teletekst… handig!
Max
Als de televisiekabelaar een probleem heeft zetten ze dat op teletekst… handig!
Zeker handig als de kabel kapot is hahahaha, sorry dat ik moet lachen, maar als lees jij je teletekst op de radio of zo ?
Han
Max, dat dóen ze. servicemededelingen op teletekst.
Ik heb al meegemaakt dat ik een code nodig had om mijn mobieltje aan de gang te krijgen, via internet kon je de code aanvragen en na aanvraag kreeg ik de mededeling dat de code zo snel mogelijk naar mijn mobiel zou worden geSMS’t…
die het dus niet deed.
toen ik daarover belde met de firma en ze de vraag stelde hoe zij verwachtten dat ik dat zou kunnen lezen waren ze oprecht verbaasd.
(kan navraag lijden, er was iemand bij)