Een mens kan zo van die situaties meemaken waarvan men denkt dat ze geschreven zijn door een gefleste schrijver van het tante Jutta uit Calcutta gehalte.
Zo kan het gebeuren dat Zoneke opbelt en zegt dat hij een mogelijk interessante advertentie zag voor mske. Mogelijk interessant op het gebied van een eventuele nieuwe klant. Werkelijk, grote bekende firma. mske mailt. Daarop krijgt ze een mail terug met de vraag haar telefoonnummer even te geven. mske geeft het telefoonnummer van de vaste lijn.
Ze krijgt telefoon. De gemailde juffrouw. Die zegt dat er eerst een afspraak moet gemaakt worden ter plaatse bij de firma, maar wegens omstandigheden kan die afspraak niet eerder doorgaan dan een bepaalde dag deze week. Ze spreken af om 14u.
Zo kan het ook gebeuren dat Zoneke opbelt en vraagt of mske en Slow in plaats van de gebruikelijke kinderzitdag niet op die bepaalde dag kunnen komen. mske mailt de juffrouw van de vorige keer, vragend of het uur van de afspraak niet van 14u naar 13u kan verschoven worden. Zodoende heeft ze meer tijd om in de late namiddag bij Zoneke te geraken.
Ze krijgt telefoon. De gemailde juffrouw. Die zegt dat ze eigenlijk ondertussen al Franstalige geïnteresseerden had gehoord en dat die, volgens haar, bekwaam genoeg waren, zodat mske eigenlijk niet moet komen. Maar ze zal haar gegevens wel bijhouden, eventueel voor de toekomst.
Maar ze had die afspraak al afgezegd via telefoon, wist ze verder te vertellen en ze ging zelfs zo ver te zeggen dat ze het op de voice mail had ingesproken. Waarop mske haar laconiek vraagt op welke voice mail ze dat insprak aangezien zij, mske, het gsm-nummer niet had opgegeven en de vaste geen voice mail heeft. De juffrouw haperde niet maar zei direct dat ze dàt niet meer wist. Even koelbloedig zegt mske daarop dat ze daar schoon had gestaan op die bepaalde dag, had ze niet gemaild. “Huh, euh, ja” hinnikt het schaap.
Na het gesprek vraagt mske zich af waarom ze dat zo koel heeft afgehandeld in plaats van zich boos te maken.
“Nonsens” concludeert Slow als mske hem het gesprek vertelt en vraagt zich af wanneer die Franstaligen bij de firma gepasseerd zijn aangezien, wegens omstandigheden, die afspraak niet eerder kon doorgaan dan die bepaalde dag deze week.
magda
zoiets kan een mens toch echt kwaad maken.Dat is echt liegen dat het kraakt en bedriegen van mensen.Maar dat doen grote firma’s meer dan je denkt.Gewoon mensen een massa uitnodigen om zeker er eentje uit te kunnen nemen.De rest kan de pot op.
magda
oei het een staat voor het ander: Gewoon een grote massa mensen uitnodigen ….
ms
Dan moet ze nog niet vertellen dat ze mij heeft opgebeld en tegen de voice mail heeft gesproken, maar dan moet ze dat wel doen.
Dat is zoals die ene die jaren geleden beweerde dat hij me gebeld had en hij kon dat bewijzen. Jawel, het stond namelijk in zijn agenda !
Gaat daarmee naar den oorlog seg !
gettie
Ogen en oren met staarten moet je blijkbaar hebben om in het zakelijk leven overeind te blijven. Nu ik nadenk heb je die ook nodig in het dagdagelijkse leven , oei.
En die mailmamsel heeft een gespleten tong haha. Zijn we toch verwant aan de dieren?
mizzD
Door de mand gevallen in ieder geval…een geluk bij een ongeluk dat je die afspraak wilde verzetten.
Werd laatst gebeld door iemand die zei dat ik een enquète bij hen had ingevuld en dat ze daarover terugbelde…ik vroeg me af welke, hardop, ‘ja het kan al heel lang geleden zijn hoor’, werd er gezegd..’ik geloof er geen fluit van’ zei ik ‘want ik doe nooit aan dat soort dingen’…maar dan houden ze vol hè…want op hun bek gaan is pijnlijk. Ik was er gauw klaar mee…zulke bedriegers.
Groetjes!