Ooit heeft het me meer dan geërgerd. Maar ergens in het verleden is het gestopt en ik heb er nooit meer bij stil gestaan. Vorige week hadden we weer prijs.
We liepen de Veritas binnen en achter de toonbank stond een uitermate verveeld kind zich uitermate te vervelen. In de winkel zelf liepen enkele mensen, verspreid over de volledige oppervlakte.
Wij stapten naar de stand waar ik, enkele dagen voordien, een halsketting had zien hangen maar niet had gekocht. Nu we terug in de buurt waren, ging ik die nog eens van dichterbij bestuderen.
Het wicht verliet de toonbank en kwam in de stand de halskettingen goed hangen, als ze al moesten goed gehangen worden.
Ik besloot de ketting niet te nemen, de afwerking zinde me niet en ik vreesde voor de fijne stof van de nieuwe bloes.
Ik liep dan maar naar de korte sokken die Luc me aanwees. Ik vond mijn maat niet zo direct, maar blijkbaar hingen die sokken nu ook ineens allemaal wat scheef en diende de winkeljuffrouw ze recht te hangen.
“Verdorie!” zei ik, toen ik zag dat we in de rayon van de mannensokken beland waren en keerde de hoek om waar ik vermoedde de damessokken te vinden. En ja, ook deze sokken dienden even op orde gehangen te worden.
Zoals gezegd, vroeger werd ik er kriegelig door en zou ik zo de winkel uitgestoomd zijn. Nu wilde ik gewoon die korte sokken.
Gelukkig begaf één der andere aanwezigen zich naar de kassa waardoor het kind haar oppasronde moest opschorten.
Probeer maar eens iemand te vinden als je hulp nodig hebt.
Bertie
Het is op zijn minst onvriendelijk de klanten zo te ‘begeleiden’. Beter kunnen ze spiegels plaatsen.
(Vorige reactie is foetsie)
ms
Bizar. Ik zie die wel staan in een popuplijstje in mijn admin waar ooit eentje van Matroos Beek ook in verzeilde en ik kan op “approve” klikken zoveel ik wil, die komt er niet door.
Het was nochtans een leuke.
Ik denk dat je je e-mailadres niet ingaf.
Ik quote hem efkes, dan blijft hij bewaard voor het nageslacht.
Bertie
Gelukkig, zo leerzaam ☻☻
ms
Matroos Beek
Ergerlijk. Ik ken het gevoel. Ik probeer mij ook steeds minder te ergeren. Het maakt het alleen erger voor mijzelf. Maar soms hé….?
ms
Die andere 4 of 5 klanten waren dus niet zo verdacht als wij.
En als je dan hoort hoeveel er gestolen wordt en dat dat doorgerekend wordt aan de wel betalende klanten, dan betaal ik eigenlijk om geaffronteerd te worden.
Word ik ook niet vrolijk van.
elsjeveth
Winkelpersoneel je kunt er boeken over schrijven. Of een leuk item op een blog :-). Zo zal het personeel hele verhalen kunnen vertellen over de clientèle.
ms
Hoogst waarschijnlijk wel, maar dat is dan weer een ander verhaal.
Rob Alberts
Gelukkig kom ik heel weinig in winkels …
Vriendelijke groet,
ms
Dan mis je wel een groot deel van de pret.