Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Bpost en de brievenbuspost

Ergens eind februari moet het geweest zijn dat we de folder van Bpost in onze brievenbus kregen. Met die folder kregen we de hernieuwde bezorgingswijze voor onze poststukken meegedeeld. Belangrijk was wel dat non-priorbrieven evenals reclamefolders maar 2 keer per week meer zouden bezorgd worden in tegenstelling tot prior-brieven die wél dagelijks in de bus zouden vallen.

Het kon ons eigenlijk niet veel schelen. De belangrijke post komt bij ons toch per e-mail, Doccle, Zoomit of My e-box (tja, Belg zijnde). De brievenbus daarbuiten ontvangt enkel nog de folder van de Colruyt, van de Makro en het gazetteke van de ziekenkas … dat zal het zijn zeker?

Enkele dagen nadat we de Bpost-folder ontvingen viel het me op. De autootjes van Bpost die eerst maar één keer voorbijkwamen, zagen we haast alle dagen drie keer. Ze kwamen de berg af of kwamen van de grote weg of uit de zijstraat en reden onze straat in of ze reden rechtdoor of ze namen de zijstraat.

Als ze onze straat waren ingereden reden ze die even later ook terug uit, maar soit, het is een doodlopende straat voor iets en die keer tel ik niet mee. Ze reden -zo leek het mij- zowat rond zoals kiekes zonder kop.

En dan reken ik de afzonderlijke pakskesdienst en de gazettenleveringen nog niet mee.

Nu ben ik natuurlijk niet de CEO bedrijfsleider van Bpost en ik zal er waarschijnlijk een verkeerde beoordeling over maken, maar lijkt dat niet wat op een oplossing die meer tijd kost dan de oorspronkelijke -wellicht vaste- route? Ja, ik weet het, men zei het me al, we wonen op een opleidingsroute, maar dan nog …

Previous

De patattenbtoer

Next

De buitenslaper

11 Comments

  1. Het blijft een gedoe met die post

    • ms

      Het is natuurlijk niet gemakkelijk om een geschikt traject uit te stippelen met kruispunten en doodlopende straten.

  2. Jullie straat lijkt een autorijschool voor het besturen van postauto’s?
    Overheidswegen zijn ondoorgrondelijk.

  3. Ik heb nog niet veel gemerkt van die veranderingen. Er zit iedere dag altijd wel iets in de bus . Gisteren de libelle voor de vrouw, vandaag reclame van Yves Rocher voor de dochter.

    • ms

      Maar dat staat ook op de folder, dat weekbladen wel degelijk op de normale dag bezorgd worden. Als die op een verschillende dag uitkomen, dan krijg je inderdaad twee dagen na elkaar een boekske … of gepersonaliseerde publiciteit.

  4. Ik heb vooral last van de pakketjes van de buren, de systemen zeggen hier dat ze er zijn en dat klopt niet. Of ze komen terug omdat de buren er niet zijn. De vaste bezorgers weten dat we niet voor de buren naast ons aanpakken omdat we ze niet aan huis willen. Als je rotzooi besteld hou je het zelf maar in de gaten. Van de overkant wat echt maar zelden is, pakken we wel aan omdat ze ons een berichtje sturen en ook de pakketbezorger weet het dan al.

    • ms

      Daar hebben we geen last van, maar wel met brieven die in de verkeerde brievenbus terecht komen, al was dat maar sporadisch. Nu met al die gedigitaliseerde post hebben is dat dan ook weer opgelost.

  5. elsje

    Een hindernissenparcours 🙂 voor postbezorgers.

Wat denkte daarvan?

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén