Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

De snelste van het pak

Toen ik die e-mail kreeg van Amazon, die me vertelde dat de levering van mijn pakje door onvoorziene omstandigheden niet door kon gaan op 10 februari zoals voorzien, werd me ook gevraagd om hen te contacteren als ik mijn pakje niet had op 14 februari. Op 14 februari was ik niet thuis en dacht dus: “Ach ja, de post staakt, misschien nog maar een weekje afwachten”.

Maar, zo dacht Luc, als het pakje dan nooit aankwam, was dat misschien een reden voor Amazon om te zeggen: “Eigen schuld, dikke bult”. Dus ik verwittigde hen op zaterdag. Krak daarna las ik dat de geblokkeerde sorteercentra van Bpost overvol zaten1 om op zondag te lezen dat de staking gebroken was2. Het artikel werd daarna nog wel aangepast maar het belangrijkste was dat, wie aan het werk wou gaan, dat ook kon.

En ik dacht dat mijn pakje toch niet de hoogste prioriteit zou hebben.

Op maandag beloofde Bpost me dat het pakje op dinsdag 18 februari in de pakjesautomaat zou liggen.

Dat deed het dan ook.

Uitgelichte afbeelding:

    Gegenereerd met Artificiële Intelligentie – Image Creator in Bing (aangepast voor uitgelichte afbeeldingen).

____________________
1 Het Nieuwsblad
2 VRT NWS – url: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/02/16/de-stakingsposten-aan-sorteercentra-van-bpost-in-brussel-charle/

Previous

Nog eens Thomas

Next

Bijna zes weken

14 Comments

  1. Dat is netjes van Bpost! O, en je hebt altijd van die leuke uitgelichte afbeeldingen. Ik zie mezelf bij deze race wel meejuichen met het publiek langs de kant!

    • ms

      Aangezien mijn pakske eigenlijk al van 9 februari bij hen was en de blokkering op 10 februari begon, vreesde ik dat het mijne onderaan de hele hoop zou gelegen hebben. Maar blijkbaar heeft het met zijn ellebogen gewerkt.

      Dank je, de artificiële en ik beginnen elkaar beter en beter te begrijpen. 🙂

  2. Grappig die AI afbeelding

  3. De keren dat ik iets bestelde was er vaak iets mis in de logistiek van het verzenden. Uit China kwam van een bestelling die bestond uit twee items, een ding vrij snel aan. Het tweede bleef liggen in het distributiecentrum in Shanghai en kwam nooit naar NL. Bij een andere bestelling kwam een bestelling via Leipzig en bleef daar steken. Na rappel en nog een rappel stuurde de leverancier een nieuwe levering. Keurig aangekomen. Verbazing toen de oorspronkelijke na een paar weken ook arriveerde. Zonder aankondiging trouwens. De leverancier liet me beide dozen behouden… Ik ben dus wat terughoudend met dat bestellen….

    • ms

      Ik heb één keer een pakje niet gekregen, dat was een bestelling voor kleindochter in Amerika, maar ik heb wel mijn geld terug gekregen.

  4. Fijn dat je pakje toch nog aankwam, zelf bestel ik eigenlijk nooit iets per post, niet omdat ik de post niet vertrouw, maar als ik iets koop wil ik het eerst in mijn handen voelen en goed bekijken. Bovendien hoop ik dat de winkelstraten blijven bestaan, door al die on line bestellingen kopen veel mensen nog zelden iets in een fysieke winkel. Dat gaat op den duur toch sommige winkels de kop kosten vrees ik

  5. Gisteren kreeg ik een mail van bpost met de melding dat ze het pakje niet konden leveren op de voorziene datum. Vandaag zou het hier in de bus moeten geraken. Afwachten.

    • ms

      Eerst kreeg ik een bericht dat zei dat ik het kon verwachten vanaf … maar toen werd het wel ineens op de 18de gezet. En dan was het er ook.

  6. Matroos Beek

    Oef. Eind goed, al goed.

    • ms

      Nog niet “al goed”. De sticker van Crit’Air is er nog niet. Zit die vast? Of is die gewoon traag? Dat weet ik nu ook niet.

  7. Nu hoop ik dat mijn pakketje geen obstakels tegenkomt….

    • ms

      Als het niet met Bpost verzonden is, zal het alvast niet in een staking terecht komen. Voor zover ik weet toch niet. 😉

Wat denkte daarvan?

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén