Voor ochtendsituatie kon dat hier tellen. Jawadde! Maar hoe we dat gaan vertellen zonder teveel te vertellen …

In grote lijnen dan maar …

mske stort vorige maandag, via pcbanking, een bepaalde som op Slow’s rekening bij een andere bank. Slow moet dat bedrag zo snel mogelijk doorstorten maar ook om bepaalde redenen moet dat absoluut van die ene rekening zijn.

Ook via pcbanking houden Slow en mske al de ganse week de stand van Slow’s rekening in het oog en daar beweegt niets.

Vanmorgen krijgen ze den hippentrip en daarbovenop ook nog de kouw seskes. Waar zit dat geld?

mske belt naar de hoofdzetel waar ze haar zeggen dat dat geld al sedert dinsdag op Slow’s rekening staat, maar Slow en mske kunnen dat niet zien, waarschijnlijk omdat … “Probeer dat eens mevrouw en anders zou ik eens naar de technische dienst bellen” zeggen ze.

mske probeert dat maar bizar bizar bizar de bankkaart die zij van die bank heeft blijkt niet geschikt om dat te proberen. Ze belt naar het plaatselijk kantoor, want ondertussen is het uitermate dringend en bovendien hebben ze voor de toekomst blijkbaar alle twee een andere kaart nodig. Ze hoort stemmen op de lijn. Nogal spookachtig eigenlijk, zeker als je denkt aan bankgeheimen en zo.

Uiteindelijk krijgt ze iemand aan de lijn, die haar haar ganse uitleg laat doen en die dan zegt dat hij aan de telefoon aan het werken is.

Grmpf nondedomme! En dat is een vloek.

Die zegt dat hij haar gaat doorverbinden via de gsm van één van de bankbedienden. Ze krijgt de grote baas zelf aan de lijn die haar ook moet doorverbinden want die weet daar niks van. Ze krijgt uiteindelijk een ander iemand aan de lijn. Ze zegt heel vriendelijk: “Goeie morgen meneer, ik ben wel mijn geduld aan het verliezen hoor”. Echt waar, dat zei ze heel poeslief. “Ja” zegt die meneer “als U mij uw nummer geeft, bel ik U straks terug”.

Grmpf nondedomme!

Maar dat zal geen waar zijn. En dat is de tweede al vandaag. mske zegt: “ah neen, azo niet hé! Die betaling moet vandaag gebeuren en wij kunnen ze niet doen want die bankkaarten die wij hebben zijn niet conform!”

Om een lang verhaal kort te maken, die man heeft de betaling via de telefoon opgenomen, gaat ze uitvoeren en gaat later terugbellen want hij moet zichzelf informeren aangaande die bankkaarten.

De vooruitgang noemen ze dat. Iets dat al jaren werkt, werkt ineens niet meer!