Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Ge moet maar lef hebben

Wat zei je, Olive? Geen hilarische verhalen meer?

Ik had nochtans besloten niets meer te vertellen over Mr. Sloddermans, maar hij doet het er om.

Laatst had hij weer eens een woedende mail gestuurd, zonder grond, waarop ik telefoneerde, hij de telefoon dichtgooide en zijn bediende me later wist te vertellen dat zijn auto was uitgebrand. Wat ik daarmee te zien heb? Wie zal ’t zeggen? Of wie weet dat? Behalve Mr. Sloddermans dan.

Gisteren belde hij op, poeslief, of die andere die voor hem werkt mij mocht bellen. Ah ja, want die kon de nieuwe geluidsbestanden niet afspelen en ik zou haar kunnen uitleggen hoe ik dat opgelost heb.

Die andere die voor hem werkt? Is dat die die onder de prijs duikt? En die zou ik helpen? In drie keren! Nu niet! Straks niet! Nooit niet!

Meestal is mijn reactievermogen aan de trage kant, maar deze keer dus niet. Oh neen, ik heb dat niet gezegd van die drie keer, neen, ik heb gezegd dat mijn speler die bestanden aankan.

Dat het mens hare plan trekt. Dat dacht ik er van.

Het mens heeft me toch gebeld.  Toppunt van durf. Onder-de-duivenschietster die ze is!

Natuurlijk kon ik haar niet helpen. Bah neen, mijn speler kan die bestanden aan. Aaah! Een ander systeem?  Heb ik toch niet gezegd zeker dat ik de twee systemen heb en dat Slow met dat tweede systeem dezelfde problemen ondervonden heeft als zij en dat Slow dat heeft opgelost met bij de instellingen “alle systemen” aan te vinken zeker.

Tijdelijke en selectieve vergetelheid? Een lichte aanval van beginnende dementie? Wie weet dat?

Over wat waren we bezig eigenlijk?

Previous

De euro

Next

Veiligheid voor alles

10 Comments

  1. Allemachtig hé…die vent denkt dat je z’n personeel bent!! Je concurrentie helpen zodat ze nog meer onder je duiven kan gaan schieten…voelt ie zich wel helemaal goed dat ie denkt dat mensen zo stom zijn om dát te doen?? Die is echt niet van deze wereld hoor, die man.

  2. ms

    Laatst zei ik net hetzelfde tegen Slow. Dat hij net doet of ik personeel ben. Vroeger stoorde me dat niet. Maar sedert 23 december ben ik me gaan realiseren hoeveel ik eigenlijk gratis deed voor hem. Dossiers een 2de en zelfs een 3de keer doorsturen omdat dat kieken van een bediende – of hijzelf – die verloren doet, telefoneren naar eigenaars als hij de juiste info niet geeft, de adressen opzoeken …

    Maar aangezien hij toch wel een maandloon opbracht (ondanks de nodige zenuwen om er aan te geraken) deerde me eigenlijk niet zo.

    Nu wél!

  3. Ja…er kan zo een omslagpunt komen hè, dat je de dingen net effe anders gaat zien..ik had dat ook ooit toen ik nog werkte…deed hetzelfde werk als m’n collega’s, maar het peuterwerk werd lager ingeschaald dan het cultureel werk, ook al was het inhoudelijk praktisch hetzelfde ( en de opleiding even hoog). Als je het naar je zin hebt vind je dat niet zo erg, maar als het minder leuk wordt, gaat dat minder verdienen voor hetzelfde werk ook tegenstaan.
    De man moet duidelijk gemaakt worden, dat ie jou dat soort dingen niet kan vragen hoor.

  4. ms

    Of je hem wat zegt of niet, hij doet zijn zin. Zo is hij jaren geleden aan Slow’s gsmnr. geraakt. Ik heb hem verboden daar op te bellen maar hij doet het toch nog. Hij schrikt er zelfs niet voor terug om dat op zondag te doen. De enige rede waarom dat maar heel af en toe voorvalt is omdat wij gewoon niet opnemen.

    Op bepaalde zaken reageer ik gewoon niet. Zoals bij dat ’s zondags bellen neem ik niet op. Of mails waarin staat: “bel mij”. Ik ben genen hond hé en ik accepteer geen orders. Grrrwaf!

    Maar als hij ’s avonds of ’s zaterdags belt en ik neem niet, is hij best in staat om te laten rinkelen, af te leggen en onmiddellijk te herbeginnen.

    Dat is ook maar heel af en toe, maar sedert 23 december heb ik besloten op zaterdag en ’s avonds ook niet meer te nemen, ongeacht of ik nog aan ’t werk ben of niet.

    Door een andere zaak weet ik nu dat ik de telefoonbel stil kan zetten. Mocht het ooit erger worden dan doe ik dat met zijn nummer ook. Ik zie dan wel als hij belt maar hoor hem niet.

    Zijn gsm is automatisch al “zwarte lijst” aangezien die geen nummer kenbaar maakt en ik de stille optie voor alle alle oproepen zonder nummer opgegeven heb.

    Speciallekes zijn voor speciale klanten en sedert 23 december is Sloddermans speciale klant àf.

  5. Gettie

    Sloddermans is dus de regel die de uitzondering bevestigt !!
    Ik generaliseer niet, maar “men” zegt dat “de” oudere generatie beleefder, flexibeler, aangenamer in de omgang en beleefder is dan “de” jongere !!
    Boeboe meneer Sloddermans, hoe voelt het zo aan de zijkant ?
    Hij is wellicht een “nouveau-riche” die de eigenschappen van een minidespoot heeft en vooral het grote belang van zijn geld dient door de werkenden als privaat-eigendom te beschouwen.
    “Zijn” personeel dat jou vervangt is voorlopig nog ziende blind en luisterend doof,maar hopelijk vallen de schellekes spoedig van de ogen en wordt het gat in hun trommelvlies groter ! Sloddermans, boeboe, dan sta je in je eentje met je slome privé bediende!!
    mske kan nog functioneren zonder Sloddermans, maar Sloddermans blijkbaar niet zonder mske hahaha. Sweet revenge is yours !!! Begot een mooie titel voor een film. SLOW !!!!

  6. blijft gewoon een feuilleton wordt vervolgd…

  7. overigens: moderne schrijfwaren hierboven

  8. ms

    Een feuilleton, jawel. En we hebben weer niet gewonnen met de lotto.

  9. ach dat laatste is bij ons ook een vervolgverhaal

  10. ms

    We proberen Sloddermans er uit te krijgen, maar met die twee die we vonden die elk één dossier hebben gebracht zullen we het ook niet halen. Blijft over: de lotto.

Laat een reactie achter bij oliveReactie annuleren

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén