Er was een tijd dat je naar de winkel stapte, besliste wat je wou en het meenam. De verkopers bogen als een knipmes, véél en véél te overdreven vriendelijk. Nu is dat niet meer zo.
Je gaat naar de winkel, bestelt iets, geeft 10% voorschot. Ze geven je een leveringsdatum waar ze zich niet aan houden en je hebt niets in de pap te brokken.
Deze pc staat op crashen, de andere ook! De nieuwe is twee weken geleden besteld en zou vorige week daar geweest zijn. Maar vorige woensdag was de kas er niet en vorige vrijdag was het een heksenketel in de pc-winkel. Dus zou het voor vandaag zijn. Ik ben eens benieuwd.
Anderzijds moet die dan wel on-mid-de-lijk betaald worden, net zoals de badkamer die maandag zal geleverd worden, dus ook een maand te laat.
Als mske échter een hele vertaling gedaan heeft voor héél veel geld en na twee maand belt om te horen of ze dat geld kan krijgen, krijgt ze als antwoord dat dat nu niet zal lukken want de klant heeft zelf voor die zaak nog geen betaling ontvangen!
Zou mske dat argument ook kunnen gebruiken tegen belastingen, BTW, telefoon, enz …? Ik denk het niet.
Eigenaardige mentaliteit die het mogelijk maakt dat ze diegenen die ervoor werken en betalen, het leven nóg moeilijker maken.
Toch eens naar de pers stappen?
Juffrouw Tik
02-12-2003, 09:03:04
PC
Het is te hopen dat MSke rap haar geld beurt, want die van de computerwinkel willen ook geld net als die van de belasting.
Die zeggen geen geld, dan nemen we de computer weer mee en kan MSke fluiten naar de nieuwe computer en gij kunt hier geen berichtjes meer schrijven.
En of de pers helpt? Het wordt gelezen en de volgende dag is het weer vergeten. Anderzijds het is een keer gezegd.
Knuf aan de huiskameraadjes en ook voor MSke en Slowke, ik wens voor jullie, dat alles op zijn pootjes terecht mag komen.
http://marian.skynetblogs.be
marian