Meestal negeer ik de vraag om een recensie te schrijven na één of ander verblijf in een hotel. Het lijkt me iets te veel op het verplichte opstel na een schooluitstap.
Enkel voor Sunparks doe ik het. En wel omdat ik geen moeilijk mens ben die valt over onbenulligheden waar anderen zich blijkbaar enorm aan storen. En toen kreeg ik een mail van Sunparks vragende of ik dat ook op Zoover wilde zetten, want ja, enkel de negatieve commentaren worden daarop gepost. Het speet me enorm, maar ik wil niet met mijn naam op internet.
Zie je, als er iets niet goed is, kan je het wel zelf melden, dat deden wij ook die keer in Manchester, maar dit obligate schouderklopje is er me echt te veel aan. Bovendien vind ik dat die vraag eerder negatieve reacties uitlokt.
Ik doe het dus niet, mails van Booking.com gaan zo de prullenbak in, over die van Touring Wegenhulp heb ik even nagedacht. Maar neen, toch maar niet.
Laatst hadden we het weer, in een restaurant zat een soort tablet bij de rekening waar de vragen openstonden en de klant die mocht intoetsen. “Wij doen daar niet aan mee” zei ik tegen de ober. En we hadden een genoeglijk babbeltje met de man. Maar eigenlijk maakten we er uit op dat zij dat ook niet zo prettig vinden. Want sommige klanten willen dan eens grappig doen. Maar het resultaat blijkt dan helemaal niet grappig uit te vallen voor de persoon in kwestie.
pske van mske:Blijkbaar heb ik het daar vroeger ook al over gehad, dat merkte ik bij het zoeken van een afbeelding.
Mirjam Kakelbont
Ik heb ook nog nooit een recensie geschreven, maar merk wel dat ze vaak de doorslag kunnen geven bij het kopen van een bepaald product.
Mezelf “verkopen” zou ik ook niet doen.
Fijn weekend!