Vorig jaar, 24 september 2016 om juist te zijn, veranderde de e-lotto het EuroMillions-systeem. In plaats van 2€ zou je 2,5€ betalen per trekking maar dan kreeg je er een bonus bij. Met die bonus maak je kans om 500€ te winnen.
Dat we daar niet om vroegen was één feit, dat we er niets aan konden veranderen was een ander.
Ergens begin dit jaar las Luc dat ze bij Lotto nog op zoek waren naar verschillende winnaars van die 500€ waarop pas mijn nikkel viel dat we dat zelf moesten nakijken. Daar ging het gebruiksgemak waarom wij voor e-lotto hadden gekozen. We hadden de tijd er niet voor, we waren veel te dikwijls op de evenementen.
Ik hield het enkele keren in het oog, maar het kwam er niet altijd van. Luc en ik zouden dat eens rustig uitvlooien. Het belangrijkste woord in de vorige zin is “eens”.
Gisteren hebben we er ons aan gezet. Met de bedoeling al die bonussen van een heel jaar na te zien, was het wel een beetje een frisse douche toen ik merkte dat we “slechts” tot begin april terug konden gaan. Het ging eigenlijk nogal vlot, zo met ons beidjes.
Nu staat het in de agenda op de eerste van elke maand. Bij elke trekking nakijken zou veel te omslachtig worden. We zouden het namelijk vergeten en geen overzicht hebben van wat wel en wat niet werd gecontroleerd.
Eigenlijk betrof het hier, en dat is mijn gedacht, gewoon een prijsverhoging van + ¼.
Bertie
Het gebruikersgemak geldt dus alleen voor het kopen en betalen. Dat schiet lekker op voor de consument. 🙁
ms
Ik zeg al een jaar dat ik dat ga stopzetten, maar … stel dat dan juist die cijfers uit komen. We spelen namelijk altijd met dezelfde getallekes.
Bertie
Snap ik, dat hadden wij vroeger met de Nederlandse Lotto. Uiteindelijk toch stopgezet en er met opzet nooit meer naar omgekeken.
elsjeveth
Slapende spelers noemt men dat. Je vergeet gaandeweg dat je meespeelt. De loterijen varen er wel bij me dunkt.
ms
Volgens hen is meespelen ook geven voor het goede doel.
Zij geven dus in jouw/mijn plaats aan het goede doel, maar ze zeggen niet hoeveel.
Ik vind het eerder op een promostunt lijken, al zie ik ze wel als sponsor opduiken (de keren dat ik er oog voor heb).