( … ) De telefoon en dat was dan nog de moeilijkste. Want dat was een dilemma: Kochten we nieuwe batterijen? Of kochten we een nieuwe telefoon?
De oudere was een drieling die we niet echt meer nodig hadden na het stopzetten van de zaak. Zijn gespreksvolume was niet hoger instelbaar … We bestelden.
De volgende dag konden we al terug telefoneren.
Goed nieuws? Dat weet ik niet. Want wat had ik op de tijd van een stiltetelefoon helemaal vergeten?
Terwijl de batterijen nog stonden op te laden werden we al opgebeld. Het geluid stond nog niet ingesteld en was veel te stil. Ik meende iets te verstaan over opbellen om te zien hoe het ons in Corona verging. Maar dat was het niet.
Wou ze me me iets verkopen? Ik vroeg het haar. Neen, dat wou ze niet. Ik heb de hulptroepen ingeschakeld en het toestel aan Luc gegeven.
Ze wou me niks verkopen? Ah neen? En ons een andere energieleverancier aansmeren? Is dat niet verkopen misschien?
Het nummer staat nu in een zwarte lijst. Die is wél al ingesteld.
Matroos Beek
Ik haat het, zeker omdat ik aangemeld ben bij het bel mij niet register.
ms
Dat zijn wij ook.
Dit was een nummer uit het Gentse, daarom dat ik opnam.
Tegen buitenlandse nummers helpt dat niet. Die nemen we niet meer.
Bertie
De zwarte lijst is een van de belangrijkste, goed dat je die meteen instelde.
ms
Het zou niet mogen zijn, net omdat we inschreven bij: “Bel-me-niet-meer”.
Goed begin voor de zwarte lijst van een nieuwe telefoon: direct een nieuwe klant.
😎
JasMien
Ik werd gisteren opgebeld door mijn bank of ik geïnteresseerd was om “kleine bedragen” in iets nieuws door hen uitgevonden te investeren. Heb gezegd: “neen bedankt hoor, ik doe mijn geld liever op”. En de dame moest lachen, terwijl het geen grap was.
ms
Maar het was wel een laconiek antwoord.
Ik zou ook lachen.
😁
JasMien
en volledig waar, ik heb een reserve die reserve blijft, maar de rest gaat op joh!
ms
Dat je er nog veel plezier mag aan beleven.
Bertie
Daar ben ik ook bij , toch komt er af en toe een krant door, of iets van besparingen, isolatie, e.d.
ms
Die moeten ook niet denken dat ze boven de regels staan.
Luc zocht het nummer op. Het is nogal eigenaardig qua resultaat.
elsje
En altijd bellen onder etenstijd, of als je net op je gemak zit.
Mag ik even storen, nee dat mag u niet. oh maar het duurt maar 5 minuutjes hoor. Of wilt u echt geen kans maken op een prijs die loopt u allemaal mis hoor…
Jegggg. Je zult toch zo de kost moeten verdienen. Het schijnt vreselijk te zijn op zo’n callcenter met grote billboards aan de wand waarop de resultaten per persoon vermeldt staan. Score je niet hoog dan krijg je meteen de leidinggevende aan je bureau.
ms
Ze hebben niet de beste job. Dat is waar.
Maar we moeten nu toch niet met zijn allen ons leven laten vergallen omdat hun werkgevers dat willen?