Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Een beetje posjense

Wat is er mis met PostNL? Misschien helemaal niks, misschien is het gewoon hun manier van werken. Maar het is vervelend.

Na het pakje dat ons gegijzeld hield vorig jaar in september, proberen we nóg meer dan voordien om een Belgische firma te vinden tussen de aanbieders, zodat het via Bpost zou verzonden worden.

Wat is het verschil?

Bij Bpost krijg ik een melding dat ze gecontacteerd werden voor de aflevering, krijg ik een melding wanneer ze het pakje ontvangen hebben, krijg ik een melding de ochtend dat het pakje in de pakjesautomaat word afgeleverd.

Bij PostNL krijg ik een melding dat het pakje via hen zal geleverd worden, krijg ik een bericht dat het maandag aan huis wordt bezorgd tussen 14.15u en 18.15u terwijl ik aangegeven heb dat het bij een afhaalpunt moet, krijg ik een bericht dat het op maandag niet lukt en dat de levertijd onbekend is, krijg ik een bericht dat het vanuit Den Haag gaat vertrekken en uiteindelijk een bericht dat het op vrijdag -precies de dag dat we niet thuis waren, we waren aan het fuiven– zal geleverd worden tussen 14.15u en 18.15u, krijg ik -op vrijdag- een bericht dat het niet lukt tussen 14.15u en 18.15u maar wel tussen 16.15u en 18.15u, krijg ik een bericht dat ze niet konden leveren omdat we niet thuis waren, krijg ik een bericht dat ze het naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt zullen brengen, krijg ik op zaterdag in de late namiddag het bericht dat ik het kan gaan afhalen in een -andere- winkel.

Wat we onmiddellijk doen want Luc zat op dat pakske te wachten.

Achteraf gezien is toch alles goed verlopen? Behalve die twee dagen dat we ons -een beetje- gegijzeld voelden omdat ze misschien zouden komen?

En dan wil ik ons verkozen afhaalpunt wel efkes aanpassen want die winkel sluit eigenlijk om 18u en dan blijkt dat ik helemaal niet meer kan kiezen wélk afhaalpunt. Ik kan enkel aangeven dat het rechtstreeks naar een afhaalpunt moet, wat ze dus eigenlijk óók niet doen.

Wie dit log nu leest en denkt: “Dat is veel te veel informatie” … Awel dat vind ik van PostNL ook, dat ze veel te veel zitten te informeren over dingen die dan weer niet kloppen om uiteindelijk toch maar weer voor ons deur te komen staan, terwijl ik aangeef dat ik dat niet wil.

Eind goed, al goed, maar dat gedoe in de toekomst liever niet meer.

Uitgelichte afbeelding:

    Gegenereerd met Artificiële Intelligentie – Image Creator in Bing (aangepast voor uitgelichte afbeeldingen).



Previous

Goeie oplossing

Next

Groot in episodes

12 Comments

  1. Gedoe. Dan zou ik ook voor een alternatief kiezen.

    • ms

      Ik snap hun manier van werken niet maar dat moet niet echt.

      Het is pas als het storend wordt dat ik ga opmerkingen maken à la dat er hier dagelijks meerdere keren een PostNL camionette de straat inrijdt (en weer uit) en dat je eigenlijk overal en altijd die camionettes ziet.

      Zaterdag, vóór het pakske hier was, reed er ene de straat in, Luc schoot buiten, wachtte hem op en vroeg naar dat pakske.

      Hij was hier de vorige dag aan de deur geweest, jawel, maar wij waren niet thuis (foei!). Het pakske was “nu” (zaterdag dus) in een andere camionette onderweg naar het afhaalpunt.

      En dan denk ik dat dat toch een hoop nutteloos werk en enorm veel tijdverlies is, terwijl er echtig en techtig staat aangegeven dat onze pakskes rechtstreeks naar een afhaalpunt moeten.

      Jammer genoeg kunnen we de bezorger niet kiezen, anders wist ik wel wie ik niet zou kiezen.

  2. Helaas… herkenbaar…

  3. Nog nooit problemen gehad met PostNL. Zijn altijd op tijd, eerder te vroeg dan te laat. Hangt misschien van de regio af?

  4. Bij de meeste logistieke leveranciers heb je een te groot tijdsvenster waar binnen men kan komen afleveren. Ook wij maakten dat vaak mee. En soms verschuift men aan de andere kant dat verhaal zonder enige inspraak zo maar naar een ander moment in de tijd en zelfs een dag later. Om dan alsnog bijvoorbeeld rond 9 u in de avond bij voor de deur te staan. Logica is soms niet te vinden…

  5. Een geluk dat hier meestal iemand thuis is om het pakske in ontvangst te nemen. Soms wel eens naar een afhaalpunt, maar die verdwijnen één na één de laatste jaren.

    • ms

      Ik hoor geen bel, hang een briefke op de deur maar moet dan eigenlijk constant op de uitkijk staan. 🫤

  6. Wat een kruisweg, dat wil je geen tweede keer.
    Dan heb je meer aan andere bezorgers. DHL is heel wat nauwkeuriger.

Laat een reactie achter bij msReactie annuleren

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén