Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Afhaalpunten en pakjesautomaten

Nu hebben wij al jaren ons afhaalpunt, voor een bepaalde pakjesdienst, bij de buurtwinkel. Het voordeel van die buurtwinkel is dat we er, als we goesting hebben, te voet om kunnen. Een heen en terug is net geen vijf kilometer. Het nadeel van die buurtwinkel is dat hij een sluitingsdag heeft. Hij sluit op maandag.

Ik was ook zeer verheugd toen Bpost een pakjesautomaat voorzag in de Stationsstraat in Landen zodat ik zo snel ik kon aan Bpost liet weten dat ze àlle pakjes voor dit adres daar mochten achterlaten. Dat ging goed. Dat ging geweldig goed … tot op de dag dat het fout ging.

Nu ja, fout is een groot woord. Er was wat berichtgeving die gestuurd leek te zijn van een AI’er die de pedalen kwijt was geraakt: het pakje was er al, het pakje was er bijna, het pakje was er niet, het pakje zou komen, het pakje was onderweg, het pakje was er maar dan zonder code om het kastje te openen.

Dat was snel opgelost met een telefoontje naar het postkantoor waar men het had over een technische storing en een pakje dat op ons lag te wachten … bij hen op de post.

Toen besloten we dat we die Bpostpakjes even goed bij onze buurtwinkel konden laten afgeven, daar is ook een postpunt en die is dichterbij.

Wij bestellen niet veel, wij bestellen niet vaak, al waren er nu ineens drie. Maar je kan niet geloven hoe vaak die sporadische pakjes al op maandag bij die buurtsuper zouden geleverd worden.

Dat was het geval bij het eerste pakje van dit vroeger log. Zoals gezegd: gelukkig kwam het met Bpost.

Het andere pakje, waar ik het dus niet over had in dat vroeger log, kwam via de pakjesdienst die we altijd gebruiken voor mijn online apotheek en die nog nooit voor problemen zorgde, behalve die ene keer dat ze het efkes gingen gijzelen. Daar gingen we vorige donderdagavond bij valavond maar even snel om, te voet, blij dat we buiten konden na die hele dag regen.

En wat leest Luc daar? De buurtwinkel ging een hele week sluiten: van 30 oktober tot 6 november.

En dat tweede pakje van dat vroeger log, was nog onderweg, want natuurlijk had dat de afspraak voor vrijdag niet gehaald.

Toen besloot ik dat we die pakjes even goed bij de postautomaat konden laten afgeven, waarna ik zo snel ik kon aan Bpost liet weten dat ze àlle pakjes voor dit adres weer daar mochten achterlaten.

En ondanks het stuk modder daar ergens onderweg, kunnen we er ook te voet om. Dat geeft heen en terug zo een 6.6 km. En bij een eventuele technische storing is het postkantoor niet zo heel veel verder.

Previous

Dubbele piep

Next

Niet te geloven!

14 Comments

  1. Het is soms een heel gedoe. Met de pakjes van post.NL hebben we weinig problemen maar met dhl loopt het nogal eens verkeerd. Gelukkig komen de pakjes uiteindelijk altijd goed terecht.

    • ms

      Met Bpost hebben wij geen problemen, zelfs het probleem van de pakjesautomaat was niet echt een probleem, maar gewoon dat we niet wisten dat we bij een technische storing op het postkantoor terecht konden.

      De online apotheker mag blijven leveren door Mondial Relay bij de buurtwinkel. Dat is handiger dan in de Colruyt, Newpharma is een dochteronderneming van Colruyt.

      PostNL is op zich geen probleem maar blijkbaar hebben die afhaalpunten, die ik pas kan kiezen als het pakje vertrokken is (tenzij ze dat ondertussen aangepast hebben) en dat vind ik wel onhandig.

      DHL ligt in de onderste schuif sedert dat voorval met die bestelling uit Duitsland die ze terugstuurden omdat ze aan een Belg niet wilden leveren, zelfs niet als ik die in Duitsland wou gaan ophalen.

  2. Een pakjesautomaat heb ik in Nederland nog nooit gezien. Wel mooi, als het werkt.

    • ms

      Wel, na al die ervaringen hebben wij besloten dat die pakjesautomaat de beste optie is, zelfs met de technische storing. Nu weten we dat dan het pakje bij het postkantoor afgehaald kan worden.

      Het is gewoon handig en je gaat om het pakje wanneer je maar wil. Sommige andere pakjesdiensten gebruiken die Bpostautomaat ook, maar niet allemaal.

    • elsjeveth

      We hebben hier in t Brabantse pakjesautomaten bij het benzinestation en AH. Heel handig.

  3. Daar er steeds iemand thuis is laten wij de pakjes aan huis bestellen. Tot nu toe geen problemen hiermee.

    • ms

      Ik blijf niet thuis voor pakskes waarvan de leverdatum kan veranderen. Dan hangen we te veel af van anderen.

      Zelfs als ik altijd thuis zou zijn zou het voor mij geen oplossing zijn. Ik wil niet constant denken aan wat ik misschien niet zou horen.

  4. elsjeveth

    Het lijkt alsof ik deze blog al een keer voorbij heb zien komen.Klopt dat? Of is het een hernieuwde versie

    • ms

      Ik had het ooit wel al over pakjesdiensten maar niet op deze manier. Maar sommige foto’s gebruik ik wel meerdere keren. Ik ben niet zo geneigd om telkens in Landen centrum opvallend een foto van een pakjesautomaat te gaan nemen. 😁

      • elsjeveth

        Och ja dat! Het kwam me gewoon bekend voor vandaar

      • peter grey

        Ja, en dan heel geheimzinnig een pakje ín de automaat leggen. 🙂

        • ms

          Je hebt dan wel een code nodig om een kastje te openen, zowel om er iets uit te halen als om er iets in te leggen. Want ja, dat kan ook maar dan wordt het wel verzonden. 😁

  5. Veel gedoe, vervelend is het.
    Zelf laat ik alles thuis bezorgen, voor mij het makkelijkst. Op een paar middagen na ben ik meestal aanwezig, bovendien kan je de meeste bezorgtijden zelf aanpassen.

  6. ms

    Ik vind het handig op deze manier. Ik krijg een melding en ik haal het op als het past.

Wat denkte daarvan?

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén