Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Tis maar dat get weet

De laatste tijd is er zo af en toe eens een artikel in de krant over de ene of de andere zijn IQ. Er zijn er die er prat op gaan dat ze een hoog IQ hebben, wat mske nu niet bepaald vindt getuigen van intelligentie en er zijn er anderen die er zich voor schamen, wat nu ook niet bepaald getuigt van … maar ja, die weten dat dan wel.

Nu ging mske dus uit pure curieusiteit eens zo een IQ-test op het net doen. Gezien het voorgaande gaan we de uitslag hier niet vermelden, maar het is wél een feit dat, in die test dan toch, IQ kan aangeleerd worden.

Weet je, een hoog IQ is niet het zelfde als slim zijn. Dat is wat mske er van denkt.

En weet je waarom mske dat van haar nu eens wou weten? Wel sedert geruime tijd is ze tot de conclusie gekomen dat er nog veel meer is dat ze niet weet dan dat wat ze wél weet. Straf hé!

Previous

Tien mooie vriendschapsjaren

Next

De last minute haltes

5 Comments

  1. Sloef goede avond…

    heel juist en is zeker geen sleutel voor een geslaagd toekomstige carrière ! In Berchem openen ze nu zo’n schooltje voor welgeteld 12 kinderen, dus een uitstekende uitvalbasis voor sociale omvang later ! Fijne groetjes )pepino

  2. Net zo min als dat je slim bent als je hoge schooldiploma’s hebt..ken dommerds met goede papieren en slimmerds met niet één diploma!

  3. Een hoog IQ garandeert niet een gelukkig leven.Zo ken ik ouders met een kind met een hoog IQ die twee klassen ineens hoger sprong. Dit kind leert héél goed maar is erg ongelukkig.Hij kan niet met leeftijdsgenootjes omgaan en bij de groten hoort hij ook niet. Geef mij dan maar een kind met een “gezond” IQ die met beide benen op de grond staat.
    En om beter resultaten te krijgen bij een IQ test kan oefenenen zeker hogere resultaten opleveren.Je kunt met allerlei truukjes je hersenen oefenen. Dat heb ik ergens gelezen.

  4. oei het moet zijn een kind …” dat” .

Laat een reactie achter bij pepinoReactie annuleren

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén