Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Het verkeerde keelgat

Terwijl we in Erperheide waren kwam er een e-mail van de energieleverancier over de stopzetting. Ze zijn precies niet zo blij met dat opzeggen.

Er stonden rare dingen in die e-mail, geen verwijten maar effenaf praat achteraf. Zo staat er bijvoorbeeld:

Wil je zeker zijn dat je op lange termijn, jaar in, jaar uit een voordelige energieprijs betaalt? Kom dan terug bij *****

Daar stond dan een knop bij, waarmee je de opzegging ongedaan kon maken.

Waaronder een hele rits voordelen om toch maar terug voor hen te kiezen:

  • blablabla … (…) tarief volgt de groothandelsprijzen voor gas en elektriciteit. Zo zouden we nooit te veel betalen.
  • Den dienen en den dienen en ook die en die en nog wat concurrenten zouden in handen zijn van buitenlandse bedrijven.
  • En al hun stroom is 100% groen. Dan kan je dus met 100% zeker zijn dat je groene elektriciteit gebruikt die bovendien hernieuwbaar en duurzaam is.

Daarna volgen nog drie paragrafen om toch maar die overstap te annuleren. Om te eindigen met vriendelijke groeten.

We waren op vakantie en meer dan: “hadden ze ons maar eerder moeten informeren” maakte ik er niet van.

Vorige zondag las ik in de krant dat we niet de enigen waren1. Okee, het is een +artikel, ik kan het dus ook niet volledig lezen, maar de teneur van de reacties laat veel vermoeden.

En dan ga ik die e-mail nauwgezet lezen en zocht Luc even op hoeveel klanten, die nu bij hen een nieuw contract afsluiten, zouden betalen.

Het is poepsimpel. Ze hebben ons nooit verwittigd dat ons contract na één jaar automatisch een ander contract werd. Nieuwe contracten? Die zijn maar een ietsiepietsie duurder dan wat wij voorheen betaalden.

Deze e-mail hadden ze ons tijdens het eerste jaar moeten zenden, dàt heet informeren, maar niet als het kalf verdronken is.

En zeggen dat ik ooit, in de beginperiode, zo tevreden was over die leverancier.

Maar nu? Wij terug gaan? Eens het vertrouwen geschonden kunnen zij er toch niet op vertrouwen dat wij ons vertrouwen in één handomdraai terug op “aan” kunnen zetten.

En … nog wat! Ik houd niet van moddergooien. Het is niet omdat je de concurrentie zwart maakt dat je zelf beter bent.

____________________
1 Het Laatste Nieuws

Previous

… en de Vlaamse Gaai

Next

Keer op keer

9 Comments

  1. Ze doen wel moeite om je te behouden maar een beetje te laat. Beetje veel….

    • ms

      Eigenlijk zou daar iets moeten tegen gebeuren, tegen die eenzijdige aanpassingen in lopende contracten en dan toch tenminste de aanpasser verplichten de andere partij op de hoogte te houden

  2. Ze doen wel moeite om je te behouden maar een beetje te laat.

  3. Dat hadden ze maar op voorhand moeten laten weten, daar heb je gelijk in!

    • ms

      En dat betuttelende achterafke voelt ook nog aan als een schup tegen mijn schenen met hun air van: “Wie denkte wel dagge zijt”.

  4. Laat ze maar doen. Moeten ze maar eerder aan hun klanten denken;

    • ms

      Misschien zijn er wel meerdere afgebold. Als ze dat niet verwacht hadden, zijn ze of naïef of voelen ze zich superieur.

  5. elsjeveth

    En zo is het! Arrogantie waaruit blijkt dat ze zichzelf superieur voelen, en ja dan doen afmeldingen pijn. Eens verloren altijd verloren.

Laat een reactie achter bij elsjevethReactie annuleren

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén