Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Wagen 441935

Eén van de eerste keren dat Slow en mske met de bus van het station van Landen naar het station van Tienen reden keek mske een beetje raar. Ze was opgestapt en moest door een soortement poortje. Eigenlijk moest je met een abonnement aan de andere kant van dat poortje opstappen.

De bus vertrok en al na een paar haltes hadden ze het in het snotje. Die bus, daar scheelde wat mee. Hij had een kapotte ruit die niet kapot was maar toch wel. Als hij stopte om mensen op te laten stappen klapperde zijn voordeur. Als hij stopte om mensen af te laten stappen floot zijn achterdeur. Als er mensen op stapten maar ook afstapten … laat maar, die gevolgtrekking kan iedereen zelf maken zeker.

Maar telkens iemand wou afstappen en op het belleke drukte dan brandde het lichtje. Normaal zegt zo een lichtje dan “stop”. Dit lichtje niet. Dit lichtje zei: “Wagen hält”. Ging het hier over een Duitse bus die op één of andere manier naar hier geëmigreerd was? Ging het om een Oostkantonbus? We weten het niet.

De week erna, zelfde lijn, zelfde uur, zelfde bus. “Je ritfilm staat niet juist” zei Slow tegen de chauffeur. “Als ik die nu juist zet” zei die “dan is straks zijn batterij plat”.

Slow besloot dat hij het interieur en de kuren van de bus wou filmen. “Onthoud die bus zijn nummer eens” zei hij tegen mske.

Week na week reden ze met het oude krel van hier naar Tienen en week na week had Slow zijn camera in aanslag. Maar week na week was er een reden waarom het niet lukte.

Vorige week vertrokken ze en al na de eerste halte ging het fout. De voordeur van de bus klapperde en bleef klapperen. En net toen Slow en mske begonnen te vrezen dat er een andere bus zou moeten opgeroepen worden om de passagiers te laten overstappen, hield die deur haar fatsoen. Ze zijn in Tienen geraakt, met het nodige geklapper, met het nodige gedaver, met het nodige gefluit en met de nodige vertraging.

Slow kreeg er wat van. Want hij bedacht dat het wel eens de laatste rit van de bus kon zijn en dat hij het filmen kon vergeten.

Vergat hij natuurlijk dat de kinderwacht weer van woensdag naar dinsdag was verschoven waarbij er mogelijk op hetzelfde uur een andere bus reed. Een spiksplinternieuwe dan nog wel … of dat leek hij in elk geval.

De toekomst zal moeten uitwijzen wat er met bus 441935 is gebeurd … of ze zal helemaal niks meer uitwijzen.

Previous

Jong geleerd …

Next

Catastrofaal fataal terminaal

13 Comments

  1. Hehe…was die ook met die zo beroemde Deutsche gründlichkeit gemacht? hahahaaa! Hoop dat er nog gefilmd kan gaan worden, maar vrees inderdaad dat er wellicht geen chauffeur meer mee wil rijden zo!

  2. ms

    Hij zag er natuurlijk niet nieuw uit maar echt oud ook niet. Hij zag er eigenlijk gewoon uit zoals de andere er uit zien behalve zijn Deutschsprakigkeit, zijn flapperbuitendeuren en flapperbinnenpoortjes.

    Hoe lang die andere er al zo uit zien weet ik niet. Het is nog geen jaar dat wij de binnenzijde van het rollend materiaal bestuderen hé.

  3. max

    Dat komt omdat er geen Ubersturmbahnbusfuhrer met de bus reed maar slechts een busbahnfuhrer!! Die Hunnenbussen zijn zeer gesteld op de juiste hierarchie jawohl, und dann klapferen sie mit die turen (mijne pa kon beter Duits maar die heeft ook een langere cursus gehad)

  4. ms

    Aber sturmen deed der Bus nicht. Er klapperde nur.

  5. Een bus met gevoel. Ik denk dat die klappert en kleppert en zucht omdat hij niet tevreden is met het publiek dat hij moet vervoeren.Doet me denken aan die films van het Volkswagentje(Kever),’t was ook niet gelijk wie met die auto reed !
    De reactie van Max is hilarisch.hahaha.Hopelijk kan er nog een filmpke gemaakt worden bij de volgende tocht ,anders blijven het woordelijke herinneringen.

  6. achgottekes, een bus op z’n laatste pootjes, hopelijk mag hij nog wat rusten vooraleer hij volledig de geest geeft

  7. ms

    Das een gedacht sie! We kunnen hem eens gaan (be)zoeken op de stelplaats. Misschien een buske olie meepakken?

  8. max

    Ubersturmburmklapferfuhrer dan (pitje just!!)

  9. ms

    Sjaans dat we nooit een controleur gekregen hebben op die bus of je zou er wat van gemaakt hebben!

  10. bea

    arme, arme slow, ik krijg er zowaar medelijden mee dat het filmen (tot nu) niet gelukt is. Ondanks busjes mankementen zijn jullie toch steeds geraakt waar je moest zijn. Te hopen dat die bus niet binnen is voor reparatie want dan zal de film lang niet zo spectaculair zijn.

  11. ms

    Ja hé, de sukkelaar! En dan te bedenken dat dat komt omdat wij gewoonlijk op onze gewone plaats gingen zitten omdat die ene met zijn kabaske op zijn gewone plaats ging zitten van waar je die klappende deuren natuurlijk beter kon zien.

  12. bea

    ik vermoed dat die met zijn kabaske een serieus postuur had want als dat niet zo was konden we hier zeker lezen dat jij hem eerst met kabaske en al buiten gezwierd had via de klappende deuren en slow had dan een superfilmke gehad van klapperdeuren en vliegende kabaskes. Hoh, en dat al in enen adem gezegd

  13. ms

    Slow is het serieuze postuur, die met zijn kabaske is eerder van normale lengte en breedte. Maar ook een beetje dwarsig.

    Hij gaat niet alleen aan de kant zitten vanwaar Slow best kan filmen. Hij stapt bovendien aan de voorkant AF! Jawel!

    Eerlijk? Het is soms mijn schuld dat we latijd aan de verkeerde kant zitten. We zijn dat zo gewend en ik doe dat zonder bij na te denken (voor die keer dat mijn nadenker eens rust heeft). En ja, tegen dat Slow me daar aan herinnerde zit die met zijn kabaske op zijn plaats hé.

    Op andere momenten stapt die met de frigobox op en die kent de helft van die chauffeurs en gaat dan van voor tegen die mannen staan leuteren en dan kan Slow ook niet filmen.

Laat een reactie achter bij msReactie annuleren

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén