Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Amazone

Op knoppeke drukken om een refund voor mijn verloren pakske aan te vragen. Zo simpel leek het.

Ik duwde en kwam op een keuzemenu. Daartussen stond: “Return & Refund”. En daar begon het. Die “Return” en “Refund” leken wel aan mekaar vastgeplakt.

Ik typte wat ik te zeggen had over niks te returnen wegens nikske gereceived en dat ik mijn centen wel gerefund wou zien.

Ik gaf ze anderhalve week. Ze hadden het over zeven dagen. Die kregen ze.

Al wat je wil maar wat kwam niet? De centen natuurlijk. En in de mail om de centen te volgen bleef hardnekkig staan dat ik eerst dat pakske moest terugsturen …

Ik sprong op mijn paard maar hield de teugels strak zodat het niet als op hol geslagen al mijn kansen zou vertrappelen … in een e-mail.

Verbazingwekkend! Een uur of twee later had ik al antwoord. Twee e-mails. De eerste om te zeggen dat hij het zou bekijken en de andere onmiddellijk daarna met de melding dat hij de refundprocedure had opgestart. Er was blijkbaar iets fout gegaan. De betaling kon -afhankelijk van de bank- binnen 3 à 5 dagen verwacht worden.

Ze namen de schuld op zich maar na even getwijfeld te hebben of ik niks verkeerd had gedaan gaf ik ze gelijk. Als ik iets fout had aangevinkt kwam dat toch door de onduidelijkheid van die return & refund pagina.

E-mail van dinsdagnamiddag 16u. Betaling gisterenmorgen donderdag bij het ontwaken op de rekening. Dat was wel snel.

Al bij al valt er over hun diensten niet te klagen …

Previous

Iemand uit Bohemen

Next

Bevriezen waar je bij staat

12 Comments

  1. Het mag ook wel eens goed gaan…. 😏

    • ms

      Uiteindelijk … Maar ik moest er wel weer om vragen.

      Maar het is opgelost. En ik zal er dus nog bestellen … maar alleen nog Europees.

  2. Tja, met die grote spelers … sinds corona bestel ik vooral lokaal, ook al kost dat wat meer. Alleen de pampers voor zoon vier komen uit Nederland. Dat scheelt ‘m enkele honderden euro’s per jaar.

    • ms

      Het probleem met de twee pakjes uit Amerika was dat het ene lokaal uitverkocht was en het andere hier helemaal niet te vinden is.

      Mijn bakgerief kocht ik bij lokale handelaars die nu ook online verkopen.

      En momenteel zijn er nog twee omeletpannetjes vanuit Genk op komst. De onze waren wat aan vervanging toe en dit was een mooie actie.

      Ze nemen ook hun tijd met dit vriesweer.

  3. Ik heb een negatieve ervaring met een pakjes uit een niet-Europees land. Ik durf het niet meer.

    • ms

      Hm ja, vroeger heb ik zelfs eens een film in Amerika besteld en dat ging zonder problemen.

      Nu was dat ene pakje verloren en kreeg ik dus deze week het geld terug.

      Op het andere betaalde ik importtaks en BTW. Dat was ook efkes slikken. Ik had het wel opgezocht en uitgerekend maar het was veel meer.

      Maar ik wou het absoluut hebben. Het was trouwens mijn nieuwjaarskado van Luc.

      Moest ik het hier kunnen bestellen hebben had ik het gedaan, maar het bleek en bleef hier onvindbaar tot Luc die ene dag zei: “Kijk eens … is het dàt wat je wil?” Ja dus.

      Negatieve ervaring? Ik weet zo niet, wel iets bijgeleerd. En nu moeten we op pakskes uit de U.K. ook importtaks1 betalen.

      1 VRT NWS – url: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/20/pas-op-voor-extra-kosten-bij-britse-webshops-de-postbode-of-de/

  4. elsjeveth

    En toen kreeg het Amazone sprookje toch nog een happy end

  5. Ik wacht al 2 maanden op een refund van de HEMA ….

    • ms

      Dit was de eerste keer dat ik een terugbetaling moest krijgen.

      Maar als ik op iets wacht en het komt niet binnen de beloofde termijn, wacht ik nog even langer om zeker te zijn maar dan moet het ook wel opgelost worden.

  6. Eva heeft ook al geld teruggekregen via bol.com. Goed dat men tegenwoordig online kan kopen maar het blijft uitkijken met betalen en eventueel geld terugkrijgen.

    • ms

      Het valt uiteindelijk al bij al nog mee.

      Altijd bij gerenommeerde en/of gekende firma’s/winkels kopen is wel degelijk een minimum aan voorzichtigheid.

Wat denkte daarvan?

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén