Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Gegijzeld

Op 4 september doe ik, via een verkoopplatform, een bestelling bij een firma die een achtervoegsel “België” heeft. Bij het afhandelen blijkt het item toch uit Nederland verzonden te worden en kan ik geen afhaalpunt in België opgeven. De levering kan ik verwachten tussen 6 en 9 september.

Nog op 4 september ’s avonds krijg ik de melding dat mijn pakje aan de vervoerder werd overhandigd.

Op 5 september héél erg vroeg ’s morgens (5u) krijg ik een bericht van de vervoerder dat mijn pakje in het magazijn in België is aangekomen en dat ik vanaf dan mijn afleveradres niet meer kan wijzigen, om dan om 8u een e-mail te krijgen dat de vervoerder onderweg is en dat terwijl wij nog inkopen moesten doen, die we in zeven haasten hebben gedaan, terwijl er een briefje aan de voordeur hing dat ze het pakje maar in de brievenbus moesten stoppen.

Eens thuis hangen we ons ander briefje op de voordeur, waarop in stripverhaal gemeld is dat er geen bel is en ze moeten kloppen op de ruit. Waarom in stripverhaal? Omdat niet alle bezorgers Vlaams spreken tiens.

Iets na de middag krijg ik de mededeling dat het pakje toch niet vertrokken is, wegens een anomalie buiten hun wil om.

En op 6 september begint dat spelleke opnieuw: bericht dat ze geladen zijn, bericht dat ze vertrokken zijn … en om halfvijf een bericht dat hun chauffeur bij ons heeft aangebeld maar dat er niemand was. De leugenaars! Wélke bel? En wat dan met ons briefke? En in de brievenbus?

Maar om dat in het vervolg te vermijden, mocht ik nu wél een afhaalpunt opgeven. En dat deed ik.

Later kreeg ik de melding dat mijn pakje opnieuw bij hen in het depot was aangekomen.

Op 7 en 8 september gebeurde er niks in pakjes land, al wist ik toen al dat mijn pakje hier nooit op 9 september zou kunnen zijn zoals eerst aangegeven, want dat afhaalpunt heeft de sluitingsdag op maandag.

Op 9 september krijg ik een bericht dat ze onderweg zijn -de stomme kalveren- naar een winkel die gesloten is. Het vervolg laat zich raden. Ik krijg in de namiddag bericht dat er niemand was komen opendoen. En dat op anderhalve kilometer van ons deur.

Later kreeg ik de melding dat mijn pakje opnieuw bij hen in het depot was aangekomen.

Op 10 september vertrekt dat pakje terug en ik krijg daar melding van. Deze keer gaat het goed en rond vier uur krijg ik bericht dat ik mijn pakje kan halen.

Bijkomend moet ik nog even zeggen dat ik al die berichten twee keer heb gekregen: zowel de verkoper als het verkoopplatform hielden me op de hoogte.

Tot nu toe kreeg ik dus 22 e-mails en er zijn er waarschijnlijk nog komende. Ze vroegen nog geen recensie. En dan kan ik eigenlijk noch de verkoper noch het platform iets verwijten … tenzij ze misschien eens moesten overwegen om gewoon met de meer voor de hand liggende bezorgers te werken.

En dat allemaal voor een pakje dat gewoon in de brievenbus kon – zie uitgelichte afbeelding.

En die vervoersfirma, wat is me dat voor iets? Die kennen de sluitingsdagen van hun eigen afhaalpunten niet. Het heeft hen toch een ferme lap aan transport gekost. De leugenaars! Ik zal in het vervolg uitermate wantrouwend zijn als ik maar weer eens lees over mensen die bestellen en dan niet thuis geven.

Nog iemand die zich afvraagt waarom ik altijd kies voor levering in afhaalpunten?

Previous

Duitsland

Next

Laster? En wat als ’t waar is?

12 Comments

  1. Ik stel me voor dat het echt waar is wat het vervoersbedrijf zegt en dat het pakje dus een week lang heen en weer pendelt, en dat het daar aardigheid in gekregen heeft. ’s Morgens vraagt het zich handenwrijvend af waar de reis vandaag eens naartoe zal gaan. Afhaalpunt? Spannend! En de dag erop – brievenbus? Jottem! Voor het pakje mag dit eindeloos duren. Maar niets duurt eeuwig, ook voor een pakje niet. Is je iets van teleurstelling opgevallen toen je het eindelijk in handen kreeg? 🙂

    • ms

      Dat is heel voorzichtig uitgedrukt wat ik heb gezegd toen ze meldden dat wij niet thuis waren. Maar dan écht heel zachtjes uitgedrukt.

  2. Je zou er moedeloos door worden. Gekker kan het niet.

    • ms

      Jawel hoor! Dinsdag op de middag is een erg grote camion van die bezorgfirma hier voorbij gereden. Ik heb die op foto, als bewijs mocht ik toch een recensie schrijven.

      Maar die kan ik hier niet posten. De naam staat er op.

  3. elsjeveth

    Buiten alle gedoe om, ik vind dat een supergoed idee, d.m.v. een soort van rebus aanduiden waar het pakje te laten of aan te bellen / kloppen. De bezorgers van nu zijn grotendeels onze taal niet voldoende machtig.
    Alsjeblieft, of fijne dag nog, dat kunnen ze vlot zeggen maar de rest is moeilijk.

    • ms

      Je kan het niet in alle talen gaan aangeven, dan wordt het een complete gazet uiteindelijk. Nu is het gewoon een strip met een kruis over een bel, een klop op een ruit en een pijl om aan te geven op wélke ruit. 🙂

Wat denkte daarvan?

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén