Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Laster? En wat als ’t waar is?

En over recensies gesproken … ik ben toch blij dat ik dat nooit doe, dat ik denk dat ik betaal voor goede diensten en dat ik bij slechte wel rechtstreeks contact zal opnemen.

De voorbije week las ik namelijk over een man die een advocaat “op zijn dak kreeg” na een slechte review. Met daarachter de vraag of je veroordeeld kan worden voor laster1.

Dus is de bedoeling van die vraag om een oordeel gewoon dat je enkel “ja” en “amen” mag zeggen en zeker veel sterren geven.

Voor dat pakje waarover sprake heb ik trouwens nog geen vraag gekregen. Misschien weten ze het zelf al wel … dat dat een brug te ver zou zijn, al zou ik er, zoals gezegd, nooit een geven …

… al zeg ik dat wél tegen de muren als ik me er kwaad in maak, wel met wat meer decibels dan normaal, maar als de kwaadheid bekoeld is, is de intentie over en de recensie mondeling gegeven.

Uitgelichte afbeelding: ____________________
1 VRT NWS – url: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/07/26/online-reviews-laster-recensies/

Previous

Gegijzeld

Next

Het gemis

10 Comments

  1. Hij zal te grof zijn geweest? Anders kan je dit toch niet serieus nemen.
    Reviews geef ik niet. Ze zijn niets waard, ik las dat meestal alleen de beste worden geplaatst en vraag me af of de verkopers ze zelf verzinnen.

    • ms

      Die review was al 2 jaar oud. 🫤

      Ik geef ze niet. Ben ik content, zo veel te beter. Is er een mankement, regelen we het ter plaatse.

  2. Goede vrienden hebben een fysieke en een internetwinkel. Bij de internetwinkel kun je een recensie / review achterlaten. Bij een slechte review zakt je winkel behoorlijk wat plaatsen. Tot tweemaal toe konden zij een slechte review herleiden naar een concurrent die soortgelijke producten verkoopt. Dat mag je gerust ‘laster’ noemen. Een kwalijke zaak.

    • ms

      Dat las/hoorde ik ook al meer, dat concurrenten achter sommige mindere reviews zaten.

      Daar zou inderdaad iets mogen aan gedaan worden.

  3. Ik schrijf regelmatig een recensie, vooral als ik zeer tevreden ben.
    Bij grote ontevredenheid zal ik meestal proberen contact op te nemen en vragen wat er aan mijn klacht kan gedaan worden.

    • ms

      Ik dus niet.

      Ik vind dat het maar normaal is dat ik tevreden ben. En als er iets is waarover ik niet tevreden ben en ik meld dat en ze lossen dat op, dan ben ik wél tevreden.

      Er kan wel altijd iets misgaan, maar dan moet dat niet direct aan de grote klok gehangen worden.

      Lossen ze het niet op … dan zien ze me niet meer.

  4. Negatieve reacties heb ik nog nooit hoeven te geven, gelukkig maar. In dit geval zou ik niets plaatsen wat niet kan bewezen worden. Je ziet waartoe dit kan leiden.

  5. elsjeveth

    Het is heel gemakkelijk om mensen of zaken af te zeiken. Sommige worden daar blij van. Zielig…ik ben net als jullie, bevalt iets mij niet, probeer ik het met de desbetreffende te bespreken, of als dat niet lukt ga ik te keer tegen een muur of een deur. Dat lucht op en zo´n muur of deur geeft mij altijd gelijk, dat is handig.

Wat denkte daarvan?

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén